L’UJI commemora el 25 de Novembre amb diverses activitats pel campus

19/12/2016 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha commemorat el 25 de novembre, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones, amb diverses activitats organitzades per la Unitat d'Igualtat, la Fundació Isonomia, l'Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere i alumnat de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

L'alumnat de l'assignatura Obligacions i Contractes del Grau en Dret, ha acudit a classe amb peces o complements de color taronja, a proposta del professor de Dret Civil Antonio Fayos, qui ha impartit una xarrada interactiva sobre el «Dia taronja contra la violència de gènere».

D’altra banda, s’ha realitzat una visita guiada a la font d’aigua de l’entrada de l’ESTCE, on es recorda les dones científiques i, tot seguit, a l’Àgora universitària, on la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat, María José Oltra, i la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, han llegit un manifest contra la violència de gènere i s’ha realitzat una perfomance.

Els actes han continuat amb el lliurament dels premis de la primera edició del Concurs de Tuits contra la Violència de Gènere, un certamen organitzat per la Unitat d’Igualtat per a incrementar la conscienciació i sensibilitzar la comunitat universitària. En aquesta edició, el primer premi ha sigut per a Marc Fajardo (@PRehabilitado) del Grau en Traducció i Interpretació pel seu tuit «Si alguien te pone las manos encima, que sea para darte un abrazo», i el segon premi per a Alicia Martínez (@AliciaMR2), del Grau en Publicitat i Relacions Públiques, pel tuit «#microcuento. Entonces un día se cansó de vivir mirando al suelo, hizo las paces con su amor propio y no dejó de volar».

Per a finalitzar, s’han llegit poemes i microrelats al voltant de la violència de gènere en un acte organitzat per l'Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere.