La sisena edició de les jornades científiques «Connecta amb la ciència» de l’UJI inicia la marxa a Sogorb

07/11/2016 | SCP

Les jornades científiques «Connecta amb la Ciència», organitzades per la Universitat Jaume I de Castelló, inicien la seua marxa en aquesta sisena edició al municipi de Sogorb, seu universitària de l'Interior que acull al voltant de 280 estudiants dels diferents centres d'educació secundària de la zona, amb el principal objectiu de promoure els estudis científics entre l'alumnat de 3r i 4t de l'ESO de la comarca de l'Alt Palància.

Les jornades científiques que es realitzaran durant tot el mes de novembre als municipis de Sogorb, Terol, Alcanyís, Morella, Vinaròs, Vila-real i Port de Sagunt patrocinades per BP Oil Espanya comptaran amb la participació de més de dos mil alumnes i més de dos-cents membres del professorat de 45 centres de secundària de les províncies de Castelló, València i Teruel. Durant els tres dies que estaran a Sogorb, l'alumnat assistirà a xarrades, tallers i exposicions centrats en la ciència i en la seua importància social i cultural.

L'alcalde de Sogorb, Rafael Magdalena, ha assistit a la inauguració de les jornades, acompanyat per l'alcaldessa de Castellnovo i membre del Consorci de l'EPA, Carmina Gil. La primera autoritat municipal de Sogorb ha explicat a l'alumnat la importància de la ciència per a la societat, assegurant que «amb la ciència podreu canviar el món». L'alumnat que participa en les jornades a Sogorb pertany a l'IES Xèrica-Viver, Seminari Menor Diocesà, Centre Privat La Miraculosa, IES Montanejos, IES Alt Palància i IES Cova Santa.

Durant els 23 dies d'activitats, professorat, alumnat i personal de la universitat castellonenca oferirà a l'alumnat de 4t d'ESO més d'un centenar de tallers pràctics, xarrades i mostres, on podrà conèixer diferents aspectes dels graus cientificotècnics de la Jaume I.