L’UJI i «Levante de Castelló» reconeixen el treball de l’estudiantat de Periodisme

20/10/2016 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el director de Levante de Castelló, Pepe Beltrán, han fet lliurament del premi al millor article realitzat per l’estudiantat de Periodisme de l’UJI en la secció setmanal que publica aquest periòdic en el marc de la col·laboració que manté amb el Departament de Ciències de la Comunicació i el Grau en Periodisme. L'estudiant guanyador ha sigut Rubén García, amb l’article «La pelota valenciana. Renovarse y vivir». L’acte ha comptat amb la participació del professor Hugo Doménech, vicedegà del grau i coordinador de l’acció conjuntament amb el professor Ramón Pardo, la degana de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, Rosa Agost, i el director del Departament de Ciències de la Comunicació i impulsor de la iniciativa, Andreu Casero.

Durant el curs 2015/2016, el periòdic Levante de Castelló va publicar setmanalment un total de 20 articles escrits per alumnes de Periodisme i seleccionats pel professorat entre el material que l’alumnat redacta com a pràctiques de les assignatures relacionades amb redacció periodística o entre les propostes presentades a iniciativa pròpia. En les publicacions realitzades des d’octubre fins a juny van participar 40 alumnes, ja que algunes informacions van ser en equip.

Entre els temes abordats pels estudiants es van trobar qüestions d'interès social com ara els beneficis de la música en els pacients de l’hospital, l’assetjament escolar o l’elevat cost dels tractaments de les persones amb hepatitis C, i en l’àmbit local, el tema de les tasques de Castelló. L’alumnat també va incloure reportatges sobre l’aprenentatge de llengües, l'aprofitament de l’espai de la maleta en els viatges, el futur del llibre electrònic, o esportius, referits al CD Castellón o la pilota valenciana, guanyador d’aquesta edició (www.uji.es/com/revista/base/2016/04/24/noticiesuji/5j/).

Durant els cinc cursos que porta en marxa el conveni, ja són 210 els alumnes de Periodisme que han publicat en 116 pàgines els seus primers treballs en el diari. La pròxima edició s’iniciarà diumenge 30 d’octubre i finalitzarà a l’estiu de 2017.