L’UJI engega una campanya per animar la comunitat universitària a participar en l’elaboració del Codi Ètic de la universitat

28/10/2016 | SCP

La Universitat Jaume I inicia una campanya participativa oberta a tota la comunitat universitària per a la realització del seu Codi Ètic, document que s’està desenvolupant en el marc del Pla de Responsabilitat Social Universitària de l’UJI. L’objectiu del Codi Ètic és recollir els valors que defineixen el caràcter i la identitat de la Universitat Jaume I, així com les normes que han d’inspirar la conducta dels seus membres. Per tal d’arreplegar les opinions i sensibilitats de les persones que conformen la universitat s’han establert una sèrie d’accions de participació i diàleg que inclouen el llançament d’un qüestionari en línia amb el qual es convida a tota la comunitat universitària a col·laborar en la definició del Codi Ètic. A més, es realitzaran 14 entrevistes en profunditat a agents estratègics i se celebraran set grups de discussió amb un total de 84 representants dels diferents grups d’interessos.

L’elaboració del Codi Ètic és el primer pas del Pla RSUJI que es desenvoluparà mitjançant un innovador sistema integrat de gestió de la Responsabilitat Social Universitària que inclou, a més del Codi Ètic, la realització una memòria d’RSU, la creació d’un Comitè d’Ètica i l’obertura d’una Línia Ètica. El Pla RSUJI, que va ser presentat al Claustre el passat 13 de juny, s’emmarca en el Pla Estratègic 2018 de la Universitat Jaume I i està coordinat pel comissionat del rector per al Desenvolupament de l’RSU, el catedràtic d’Ètica Domingo Garcia Marzá.

L’objectiu d’aquest pla és fer una reflexió conjunta, una reflexió institucional al voltat de com generar credibilitat i confiança en la societat que legitima la universitat. Es tracta de respondre d’allò que s’espera de l’UJI com universitat, dels impactes i resultats que genera. El Pla RSUJI implica la posada en marxa una sèrie d’eines que proporciona la Responsabilitat Social Universitària perquè totes les universitats que vulguen gestionar aquesta tasca ho facen d’una manera completa, comparable i verificable. Aquesta metodologia compartida és fonamental en tot procés d’internacionalització. De les 81 universitats espanyoles, 39 disposen ja d’algunes d’aquestes eines. El Pla RSUJI reuneix aquestes eines que estan emprant les universitats a tot arreu per integrar-les en un sistema per a la gestió de la qualitat ètica de l'organització.

Més informació Pla RSUJI

Participa en la definició del Codi Ètic de l'UJI (qüestionari)