L’UJI i l'Ajuntament de Benicàssim elaboraran un pla de viabilitat per a Vil·la Elisa

19/09/2016 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i l'alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués, s'han reunit per a abordar la col·laboració entre les dues institucions amb la finalitat de trobar una solució conjunta de viabilitat al futur de Vil·la Elisa. A la reunió han assistit el regidor de cultura, Javier Alonso; el regidor del PSPV, Adolf Piquer, i el regidor d’ARB, Carlos Díaz, a més del vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla, i el catedràtic d'Anàlisi Geogràfica Regional i expert en turisme, Diego López Olivares, per part de la Universitat.

Marquès ha assenyalat que «igual que ja en el seu moment la Universitat va tenir un paper rellevant en el funcionament del palauet de Vil·la Elisa, també ara en aquesta nova etapa volem que l’UJI participe en la recuperació d'aquest emblemàtic immoble. Així li ho vam fer saber també al conseller Vicent Marzà en la reunió que vam mantenir fa uns dies, i li vam avançar que aquesta trobada entre ajuntament i universitat seria importantíssima per al futur de l'edifici».

Durant la reunió s'han plantejat els objectius d'aquest pla de viabilitat que es vol aconseguir i en el qual no sols es contemplarà la indicació dels elements bàsics de funcionament de l'edifici i la seua gestió, sinó també la necessitat de dotar de contingut durant tot l'any el palauet. «Volem que siga un referent a tot Espanya com a seu d'estudis, congressos, cursos, exposicions i fins i tot com a ubicació resident d'alguna fórmula d'institució, bé càtedra, bé fundació, orientada a impulsar el coneixement i el foment de la cultura», ha declarat l'alcaldessa de Benicàssim.

Per la seua banda, el rector ha manifestat que «des de la Universitat Jaume I col·laborarem per a oferir un conjunt d'activitats formatives de qualitat que permeten situar Vil·la Elisa i el municipi de Benicàssim com a centres referencia». En aquest sentit, l’UJI s'ha compromès a participar en la redacció del pla d'usos de Vil·la Elisa, per a la qual cosa es durà a terme una reflexió interna per a plantejar una proposta d'activitats al llarg de tot l'any.