El projecte europeu IN2RURAL de l’UJI avança en la promoció de les energies renovables i l’ocupabilitat en zones rurals amb beques, seminaris i fires Els sis socis del projecte coordinat per la Universitat Jaume I es reuneixen a Romania

23/09/2016 | SCP

El projecte IN2RURAL del programa Erasmus+ coordinat per la Universitat Jaume I continua avançant en la promoció de les pràctiques innovadores en energies renovables per a la promoció del desenvolupament rural i l’ocupabilitat juvenil. Entre les activitats que tindran lloc a l’UJI en el marc del projecte en els pròxims mesos es troba la convocatòria de quatre beques, dos d’elles nacionals i dos transnacionals, per a estudiants d’enginyeria que desitgen realitzar pràctiques en pimes especialitzades en l’àmbit de les energies renovables. Com a resultat de les estades, cada estudiant desenvoluparà un estudi de cas en anglès que serà publicat en el repositori de l’UJI amb llicència oberta. A nivell provincial, també destaquen la celebració d’un seminari formatiu a Segorbe amb el suport de l’IES Alto Palancia i la col·laboració amb l’Ajuntament d’Atzeneta per a l’organització de la II Fira d’Energies Renovables.

Aquestes i altres accions es van concretar a la reunió que es va celebrar a la Universitatea Vasile Alecsandri a Bacau (Romania) els dies 15 i 16 de setembre amb la participació dels representants dels sis socis que participen en el projecte. En aquesta quarta reunió transnacional del programa els socis europeus van trobar-se per a donar seguiment a les activitats del projecte i planificar el pròxim semestre. A més, tenint en compte que el projecte inicia el seu tercer i darrer any, es va realitzar una activitat per enfortir el treball en equip que va tenir molt bona acollida entre els participants.

En la reunió van participar Zoltán Bujdosó i Zsuzsanna Busa (Eszterházy Károly University), Héctor Beltrán i Isabel Giménez (UJI), Zsuzsanna Kray (UMANS), Csaba Patkós (Geolin), Valerica Rusu (General Electric) i Liliana Topliceanu, Gabriel Puiu, Iulian Furdu i Silvia Leonte (Universitatea Vasile Alecsandri din Bacau).

Més informació sobre el projecte IN2RURAL: http://www.in2rural.ub.ro/