L’UJI i l’Ajuntament de Castelló promouen la formació en seguretat pública i emergències

26/09/2016 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, han signat un conveni de col·laboració entre les dues institucions per a fomentar la formació dels funcionaris de l'Àrea de Seguretat Pública i Emergències de la capital. Aquest acord permetrà als agents locals obtenir formació en violència de gènere a través del Grau en Criminologia de l'UJI, tal com va anunciar en el passat ple de novembre el regidor de Seguretat Pública, Antonio Lorenzo.

De fet, el primer curs de formació que es realitzarà serà sobre aquest tema, a causa de la importància d'aquesta problemàtica en la ciutat. El curs es desenvoluparà a finals d'any i la Policia Local també tindrà un altre tipus de formació sobre mediació.

Vicent Climent ha explicat que l'acord amb el Grau en Criminologia i Seguretat de l'UJI «possibilitarà l'establiment d'un programa permanent i específic de formació en matèria de violència de gènere i domèstica amb les garanties de qualitat que ofereix la institució universitària i, en concret, el Grau en Criminologia i Seguretat».

Per la seua banda, Amparo Marco ha comentat que «es tracta d'una iniciativa que servirà per a complementar les accions formatives que ja realitzen els agents fruit de l'acord de col·laboració entre l'Ajuntament de Castelló i el Ministeri de l'Interior per a la incorporació de la Policia Local al sistema de seguiment integral dels casos de violència de gènere».

Aquesta col·laboració també permetrà ampliar el ventall formatiu dels agents a tot el relacionat amb els grups més vulnerables de la societat, ja que també s'abordaran qüestions relacionades amb la diversitat social, la mediació, menors, immigració, etcètera.

D'altra banda, les activitats arreplegaran totes les àrees de coneixement que tinguen relació amb les funcions que desenvolupen els funcionaris de l'Àrea de Seguretat Pública i Emergències. Finalment, l'UJI assessorarà l’Escola de Seguretat Pública (ESPAC) a l'hora d'elaborar estudis i dissenyar els seus programes formatius.