Música i activitats diverses centraran la «Festa Alumni 25 anys UJI, 25 anys de música» A més dels concerts i el concurs de bandes i DJ UJI, els assistents podran gaudir d’activitats i mostres de projectes UJI en els diferents racons habilitats en el recinte

19/09/2016 | SCP

•  festa-alumni RP_Festa_Alumni_16DLL23_in

FOTO: Damián Llorens

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent; l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco; el president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner; el president de l'Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, i el president de la Societat d'Amics i Antics Alumnes de l'UJI, José María Arquimbau, han presentat la «Festa Alumni 25 anys UJI, 25 anys de música» que tindrà lloc el 8 d’octubre de 2016 a les drassanes del Port de Castelló.

La Festa s'emmarca dins de les celebracions del 25 aniversari de la creació de la Universitat Jaume I i està inspirada en el concert que es va celebrar a les drassanes del Port de Castelló a l'octubre de 1991 coincidint amb la inauguració del primer curs acadèmic de l’UJI. «Pretenem que aquesta festa es convertisca en un punt de trobada d’amics i amigues de la Universitat, així com antics alumnes, i que servisca per a festejar els 25 anys de la Universitat de Castelló» ha destacat el rector de l’UJI, Vicent Climent.

En aquesta ocasió, la festa, que serà retransmesa per Radio 3, oferirà les actuacions en tres escenaris diferents dels grups participants en el concurs de bandes i DJ promoguts per alumnes o antics alumnes de la Universitat juntament amb grups de renom nacional. Entre els primers artistes convidats a la cita es troba Corizonas, la formació resultat de la unió de Los Coronas i Arizona Baby, que presentarà el seu nou treball Nueva dimensión vital amb un dels millors directes del panorama nacional avalat per nombrosos guardons. Amb ells, Angel Stanich, una de les veus més destacades del panorama indie, i Juan de Pablos (Radio 3 de Radio Nacional de España), que serà l'encarregat de tancar la Festa.

Quant al concurs de grups i DJ, s’hi han inscrit més de 40 bandes i DJ, dels quals han passat a la final i actuaran en directe a la Festa Alumni un total de 21 bandes i 3 DJ. El jurat i les votacions de la comunitat universitària decidiran els premiats en cada categoria, amb tres premis en metàl·lic per a bandes i tres premis per a DJ.

A més, des de les 12 del migdia els assistents podran gaudir d’activitats i mostres de projectes UJI en els diferents racons habilitats al recinte, com ara el racó del mercat del ritme i el del mercat de tendències, amb més de 30 estands; el racó gastronòmic, amb 10 food trucks on es podrà degustar diversitat de menjars, o el racó dels xiquets i xiquetes, amb jocs i tallers experimentals per als més menuts.

La recaptació de les entrades, a un preu simbòlic de 2 euros, estarà destinada íntegrament a l’entrega de Beques AlumniSAUJI per a estudiants de postgrau de la Universitat. Els menors de 16 anys tindran l'entrada gratuïta. La compra anticipada es podrà realitzar a través de www.entradascastello.com