La Fundació Isonomia de l'UJI i l'Ajuntament de Castelló renoven el conveni per a impulsar accions en matèria d'igualtat

26/09/2016 | SCP

El president de la Fundació Isonomia i rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i l'alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, han signat avui la pròrroga del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de la capital de la Plana i l'UJI per (a) la promoció i la protecció de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes. A l'acte també ha assistit la tinent d'alcaldia i responsable de l'àrea d'Igualtat(minúscula), Ali Brancal; la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat, María José Oltra; la secretaria de l'Ajuntament, Concepción Juan; i les coordinadores de la Fundació Isonomia Gemma Escrig i María José Ortí.

Amparo Marco i Vicent Climent han reiterat el paper de referent que ocupa la Fundació Isonomia en matèria d'igualtat. A més, l'alcaldessa ha insistit que “«les institucions públiques tenim l'obligació de lluitar per que/per què la igualtat siga efectiva i real, que no solament quede plasmada en una llei, sinó també amb els recursos necessaris i amb la voluntat tant/tan política com a personal perquè de debò els marcs normatius es porten a la pràctica i la igualtat siga efectiva»”.

L'alcaldessa ha insistit, a més, que “«la igualtat es fa efectiva des de la base, des de l'educació en tots els seus àmbits, començant en la família, que és fonamental; però també des de tots els centres educatius. Per més mitjans i pressupost públic que posem, per més lleis que fem, si no hi ha educació, mai eradicarem la violència ni aconseguirem la igualtat»”.

En aquest sentit, la regidora d'Igualtat, Ali Brancal, ha mostrat l'interès/és de l'Ajuntament de treballar de forma conjunta amb la Fundació Isonomia per a promoure accions de conscienciació en col·legis i instituts que ajuden a combatre la violència de gènere entre la joventut.

La signatura dóna continuïtat a la col·laboració entre ambdues entitats que van subscriure en 2004 el primer conveni conjunt mitjançant el qual l'Ajuntament de Castelló s'incorporava en la xarxa de municipis de la província vinculats a la Fundació Isonomía. Mitjançant el nou conveni la ciutat de Castelló aportarà a la Fundació Isonomia 6.000 euros per al desenvolupament d'activitats i iniciatives que promoguen la igualtat efectiva entre dones i homes.