La investigadora Pilar Safont ha sigut elegida vicepresidenta de l’Associació Internacional de Multilingüisme

12/09/2016 | SCP

•  pilar-safont _MG_6538

Pilar Safont, investigadora del grup de Lingüística Aplicada a l’Ensenyament de la Llengua Anglesa. | FOTO: Àlex Pérez

La investigadora del grup de Lingüística Aplicada a l’Ensenyament de la Llengua Anglesa (LAELA) Pilar Safont Jordà ha sigut elegida vicepresidenta de l’Associació Internacional de Multilingüisme, entitat reconeguda a escala mundial que gaudeix d'un elevat prestigi entre els experts en multilingüisme. La professora titular de Sociolingüística de la Llengua Anglesa de l’UJI ocupava el càrrec de secretària de l’Associació Internacional de Multilingüisme des de 2014 fins ara, quan ha sigut designada vicepresidenta de l’entitat en les eleccions celebrades aquest setembre de 2016 a Viena i a les quals es presentaven candidatures de diversos països com ara Israel, Alemanya, Àustria, Irlanda, Finlàndia o Croàcia, entre d'altres.

La doctora Maria Pilar Safont Jordà ha sigut coordinadora del Màster en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües de l’UJI i directora de la Unitat per a l’Educació Multilingüe a la Universitat. La seua investigació se centra en el desenvolupament de la competència pragmàtica en aprenents d’anglès com a tercera llengua, els factors que influeixen en l’ús d’una tercera llengua i en el multilingüisme precoç. Safont ha realitzat diversos estudis sobre l’adquisició i ús d’actes de parla per part d’aprenents d’anglès com a tercera llengua i compta amb nombroses publicacions, tant d’articles en revistes internacionals com de llibres, entre els quals hi ha Third Language Learners. Pragmatic Production and Awareness (2005), la coedició de Discourse and Language Learning across L2 settings (2012) o Third Language Acquisition in Multilingual Contexts (2016).