Una exposició mostra els 25 anys de la Universitat Jaume I a través dels seus cartells El president de la Generalitat i el rector han inaugurat la mostra amb els cartells realitzats per Amat Bellés

08/09/2016 | SCP

•  inauguracio-cartells _MG_6329_in

Inauguració de l'exposició. | FOTO: Damián Llorens

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, i el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, han inaugurat a la Casa dels Caragols l’exposició «25 anys d’Universitat Jaume I a través dels seus cartells». La mostra, que s’emmarca en els actes de celebració del 25 aniversari de la Universitat Jaume I, recull els 25 cartells d’obertura de curs realitzats per l’artista de la Pobla Tornesa i dissenyador del Servei de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I Amat Bellés.

Durant la seua intervenció, el rector de l’UJI ha subratllat el paper de les universitats com a motors de la transformació i el progrés. «Les universitats, en tant que centres de generació i transmissió del coneixement, estem cridades a desenvolupar un paper cabdal en la millora de les nostres societats, especialment les universitats públiques, que ens hem convertit en generadores d'oportunitats per a totes les generacions, les més joves, però també les d'edat madura i avançada, i és responsabilitat dels poders públics respondre de manera adequada a les necessitats de les universitats per a poder fer el seu treball».

Aprofitant l’acte de la Generalitat, el rector Climent, juntament amb els anteriors rectors de la Universitat Jaume I, han lliurat un quadre realitzat pel mateix artista Amat Bellés a qui va ser el president de la Generalitat Valenciana quan es va aprovar la llei de creació de l’UJI, Joan Lerma. L’expresident, durant el seu discurs, ha reconegut la tasca realitzada per la Universitat durant aquests anys i ha recordat l’esforç de les diverses institucions que en el seu moment van acompanyar el naixement de la Jaume I, tenint un record especial per a l’exalcalde Daniel Gozalbo i l’expresident de la Diputació Francisco Solsona.

Amb motiu del naixement de la Universitat Jaume I, l’agost de 1991 Amat Bellés va realitzar el cartell de presentació de la universitat castellonenca. Davant l’excel·lent acollida que va tindre l’obra, al curs següent es va decidir fer un nou cartell per a l’obertura de curs, consolidant-se en els anys posteriors la realització dels cartells d’obertura de curs com una de les característiques singulars de la Universitat Jaume I.

Els primers 20 cartells es van poder veure ja reunits al Paranimf de l’UJI en l’exposició realitzada amb motiu del 20 aniversari de la Universitat. En aquesta ocasió, s’incorporen a la mostra els cartells realitzats en els darrers cinc anys fins a arribar a l’obra commemorativa del 25 aniversari de la Universitat Jaume I.

La mostra es pot visitar de dilluns a divendres en horari ininterromput de 9 a 19.30 h i està oberta fins al 22 de setembre.

Fotografies