Porcelanosa Grupo col·labora en el projecte éBRICKHouse de l’UJI Butech i Venis donaran material ceràmic d’última tecnologia per a la construcció de la casa solar

12/09/2016 | SCP

•  conveni-porcelanosa Conveni_eBrickHouse_16DLL28_in

FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I i les empreses Butech i Venis de Porcelanosa Grupo han signat un conveni de col·laboració empresarial per a contribuir a la realització del projecte éBRICKHouse 2016 mitjançant la donació de material ceràmic i altres solucions constructives d’última tecnologia que serà instal·lat en la casa solar i sostenible desenvolupada per la universitat de Castelló. El conveni ha estat signat pel rector de l’UJI, Vicent Climent, i la consellera delegada de Porcelanosa, M.ª José Soriano.

El rector de l’UJI ha agraït la col·laboració a les empreses, destacant que la participació de Porcelanosa Grupo confereix al projecte «un plus de valor afegit» pel que suposa de qualitat i innovació de producte. Climent ha ressaltat com el projecte éBRICKHouse permet a l’estudiantat d’Arquitectura Tècnica practicar en un entorn real i avançar en la correcta col·locació de material ceràmic d’última tecnologia. Per la seua banda,  la consellera delegada de Porcelanosa ha mostrat la satisfacció del grup empresarial per participar en un projecte ambiciós de gran interès tant per a l’estudiantat com per a les empreses. «Es tracta d’una col·laboració molt interesant que esperem poder mantenir i ampliar en un futur», ha assenyalat M.ª José Soriano.

El conveni recull l’interès de Porcelanosa Grupo per promoure la docència, la investigació, el desenvolupament i la innovació en l’àmbit de la construcció. Mitjançant el conveni subscrit, Venis aportarà 70,89 m2 de material Amazonia Natural per a la seua col·locació en la casa solar, mentre que Butech aportarà una sèrie de solucions constructives per a aquest projecte, incloent entre els seus materials productes fets amb Krion®, una superfície sòlida de nova generació desenvolupada per Porcelanosa Grupo, amb la qual es construirà l’estructura de la façana.

L’acte de signatura ha comptat amb la presència del responsable del Departament de Màrqueting i Comunicació de Porcelanosa Grupo, José Pascual Pesudo; el vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner; la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García, i la directora del projecte éBRICKHouse, la professora Teresa Gallego.