La Universitat Catalana d'Estiu premia l'UJI pel seu suport al valencià

08/09/2016 | SCP

Premi-Canigó 2016El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha arreplegat a Prada (França) el prestigiós premi Canigó 2016, concedit per la Universitat Catalana d'Estiu (UCE), en reconeixement pels seus 25 anys de trajectòria a favor de la normalització i ús del valencià en les aules i en la societat de Castelló. El vicealcalde de Castelló, Enric Nomdedéu, va ser l'encarregat de realitzar la laudatio a l'UJI en l'acte.

Durant la seua intervenció, Climent, que ha agraït el premi a la Fundació de la Universitat Catalana d'Estiu i al vicealcalde les seues paraules, ha reivindicat els resultats de la Universitat Jaume I durant aquests primers 25 anys d'existència com el fruit d'un esforç col·lectiu, en el qual tota la societat de Castelló s'ha involucrat. Així mateix, Climent ha renovat el compromís de la Universitat Jaume I per la llengua i la cultura que ens uneixen, un patrimoni que només es pot conservar si es manté viu, i que ha descrit com «una eina fonamental de comprensió i de construcció de la realitat, que enforteix els vincles d'unió del teixit social».

Vídeo de l'acte