L’UJI i l'empresa Medtronic creen la Càtedra Medtronic de Formació i Recerca Quirúrgica

20/07/2016 | SCP

•  catedra-medtronic _MG_3684in

Acte de signatura del conveni. | FOTO: Àlex Pérez

La Universitat Jaume I i l'empresa Medtronic Ibèrica han signat un conveni per a la creació de la Càtedra Medtronic de Formació i Recerca Quirúrgica de l'UJI. La Càtedra té com a objectiu avançar en el desenvolupament d'activitats docents i investigadores en el camp de la cirurgia que permeten la consolidació d'equips humans i l'obtenció d'un avanç significatiu en aquest camp d'estudi i de treball.

La signatura del conveni ha comptat amb la presència de Javier Colás, president de Medtronic; Miguel Cano, director de màrqueting de Medtronic; Rafael Ballester, degà de la Facultat de Ciències de la Salut; Juan Vicente Sánchez, director de la Unitat Predepartamental de Medicina, i Miguel Ángel Moliner, vicerector d'Economia i PAS de l'UJI, vicerectorat de què dependrà la Càtedra, entre altres vicerectors. L'acte ha comptat, així mateix, amb la presència del professor de l'UJI Antoni Llueca, qui ocuparà la direcció de la nova càtedra.

Per al president de l'empresa Medtronic, la nova càtedra és una inversió de futur perquè «estem convençuts que el paper que està cridada a jugar la tecnologia dins de la cirurgia és cada vegada més important». En la seua opinió, «la formació dels professionals en la utilització de les noves tecnologies és fonamental» per a aconseguir que s'usen amb eficàcia, tant en resultats per als pacients com en la prestació dels serveis sanitaris.

Per la seua banda, el vicerector d'Economia i PAS ha destacat que la càtedra «suposa un pilar de consolidació per al projecte universitari de ciències de la salut» i ha assegurat que aquest tipus de col·laboració per mitjà d'una càtedra «és idònia per a consolidar la relació entre les empreses, la universitat i les institucions sanitàries». Finalment, el director de la càtedra, ha indicat que «des de l'àmbit universitari impulsarem i enfortirem encara més la formació en cirurgia implicant tots els centres hospitalaris de la província».

La Càtedra Medtronic de Formació i Recerca Quirúrgica sorgeix de la voluntat del professorat de la Unitat Predepartamental de Medicina de l’UJI de promocionar la recerca i la docència en el camp de la cirurgia. Per a això, la Càtedra fomentarà la formació quirúrgica de professionals implicats en la cirurgia a través de cursos, jornades científiques i reunions; treballarà en el desenvolupament de noves tècniques quirúrgiques; impulsarà la recerca de nous materials i instrumentació en el camp de la cirurgia, i promourà la formació quirúrgica en el grau i en el postgrau universitaris.

Imatges de l’acte