La Universitat Jaume I i l'Associació Asperger Castelló col·laboren per a investigar les alteracions cerebrals en xiquets amb Asperger

12/09/2016 | SCP

•  acord-asperger Asperger

FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I i l'Associació Asperger Castelló han signat un acord de col·laboració per a realitzar la recerca «Alteracions estructurals i funcionals en xiquets amb trastorn d’Asperger» que té com a objectiu millorar el coneixement del funcionament cerebral dels i les menors i poder així millorar la seua qualitat de vida. La recerca s'emmarca en el projecte de tesi doctoral de Francisca Castellano dirigida pel catedràtic de Psicologia Bàsica i director del Grup de Neuropsicologia i Neuroimatge Funcional de l’UJI César Ávila.

Gràcies a l'acord de col·laboració, l'associació aportarà 3.400 euros per a la realització de l'estudi amb el qual es busca millorar el coneixement de les alteracions estructurals i funcionals en el desenvolupament cerebral de xiquets i xiquetes que presenten trastorn d’Asperger, un trastorn crònic que s'inclou dins de la categoria dels trastorns de l'espectre autista.

Per a la realització de l'estudi s'utilitzen tècniques de neuroimatge funcional modernes i avançades que permeten la realització d'anàlisis morfomètriques amb les quals delimitar les alteracions estructurals pròpies del trastorn. Aquestes tècniques possibiliten també analitzar les alteracions funcionals  mitjançant l'estudi de les xarxes cerebrals funcionals en estat de repòs, aspecte que pot ajudar a entendre millor els símptomes i les característiques que defineixen el trastorn, així com dissenyar amb més precisió i exactitud programes futurs d'intervenció.

La signatura de l'acord ha comptat amb la presència d'Encarna Cubero, membre de la Junta Directiva de l'Associació Asperger Castelló; Ana Ballesteros, directora tècnica de l'Associació; Francisca Castellano, autora de l'estudi, i César Ávila, director de l'estudi.