El professor de l’UJI Manuel Chust presenta en les Jornades del Bicentenari de la Independència d'Argentina el llibre «El sur en revolución»

06/07/2016 | SCP

El catedràtic d'Història Contemporània de la Universitat Jaume I Manuel Chust ha presentat el llibre El sur en revolución: la insurgencia en el Río de la Plata, Chile y el Alto Perú en el marc de les Jornades del Bicentenari de la Independència d'Argentina celebrades els dies 29 i 30 de juny a la Universitat del Tres de Febrero de Buenos Aires. El llibre editat per Manuel Chust i publicat per Publicacions de la Universitat Jaume I conté els textos de joves investigadors de Paraguai, Uruguai, Xile, Argentina i Bolívia que han cursat el Màster en Història de les Independències Iberoamericanes de l’UJI.

La presentació va comptar amb la presència dels professors Gustavo Paz, de la Universitat del Tres de Febrero, i de Joao Paulo Pimenta, de la Universitat de Sao Paulo. A més, com a representació dels autors participants en l'obra, va assistir a la presentació Nicolás Gorioitía de la Universitat de Valparaíso a Xile.

Passat l’allau commemorativa dels «bicentenaris», l'obra cerca donar la paraula a les noves generacions d'investigadors, als seus estudis, als seus enfocaments i a les seues diverses perspectives, potser menys encotillades ideològicament i políticament que antany, perquè tracen no sols nous fulls de ruta, sinó també interpretacions de temes omesos, relegats o simplement maltractats. És des d'aquesta perspectiva renovadora on els espais «nacionals», inexistents abans de l'Estat nació, donen pas a una vertebració i interrelació d'aquest vast territori molt més històrica que la construcció historiogràfica nacionalista que es va inventar després del seu triomf. El seu resultat, un gran sud en revolució històric i historiogràfic.

Informació sobre la publicació: El sur en revolución

Tot el catàleg de Publicacions de l'UJI: http://www.tenda.uji.es/