L’UJI i la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació impulsaran la transparència en l'àmbit acadèmic Ambdues institucions signen un conveni per a la realització d'activitats relacionades amb la transparència, la participació i l'accés a la informació pública

19/07/2016 | SCP

El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, i el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, han signat un conveni de col·laboració en matèria de transparència en què es comprometen a treballar de forma conjunta per a l'impuls de la transparència en l'àmbit acadèmic.

El conveni subscrit entre la Generalitat i l’UJI s'orienta al desenvolupament d'accions formatives, de divulgació i sensibilització, així com de recerca i desenvolupament. D'aquesta manera, es preveuen activitats de formació dirigides a entitats locals i ciutadania en general en matèria de transparència, bon govern i participació ciutadana, activitats de divulgació i sensibilització a través de cursos i jornades, així com la promoció de la recerca en aquestes matèries entre professors i estudiants mitjançant la concessió de beques i la convocatòria per a la realització de treballs de recerca o publicacions sobre temes d'interès en l'àmbit de la transparència, bon govern i participació ciutadana.

Manuel Alcaraz ha destacat que «la transparència i el bon govern no es poden pensar solament com una qüestió de bona voluntat, sinó que han de tenir unes aplicacions concretes en l’àmbit jurídic, tecnològic, sociològic, etc. Les universitats valencianes seran pioneres en la promoció del bon govern lligat al coneixement».

Per la seua banda, el rector de la Universitat Jaume I de Castelló s'ha compromès a «difondre els valors de transparència i bon govern entre els municipis de l'entorn, perquè puguen sumar-se a les polítiques de la Generalitat, i dins de la mateixa universitat, oferint estudis sobre aquests temes».

La Conselleria de Transparència finançarà les activitats incloses en el conveni amb un import màxim de 43.043,48 euros. La Conselleria té obertes, a més, altres vies de col·laboració amb la Universitat Jaume I, com són el futur conveni en matèria de cooperació o el treball conjunt de totes les facultats de Dret de les universitats públiques valencianes en l'estudi del dret foral de la Comunitat. Alcaraz ha valorat de forma positiva aquesta col·laboració, ja que «cada euro que s'inverteix en la universitat té un retorn elevadíssim a la societat».