L’UJI i ArchiCeramic signen un conveni de col·laboració en el marc del projecte éBRICKhouse 2016 ArchiCeramic oferirà serveis de consultoria arquitectònica i empresarials al projecte

20/07/2016 | SCP

•  conveni-archiceramics _MG_4361in

Teresa Gallego, Javier Guallar, Vicent Climent i Miguel Ángel Moliner. | FOTO: Àlex Pérez

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el fundador i gerent de la marca ArchiCeramic Architectural Lab for Ceramic, Javier Guallar, han signat un conveni de col·laboració empresarial en el marc del projecte éBRICKhouse 2016 al qual també han assistit el vicerector d’Economia i Personal d'Administració i Serveis, Miguel Ángel Moliner, i la coordinadora del projecte éBRICKhouse i professora de l’UJI Teresa Gallego.

El conveni permetrà l’aportació de serveis de consultoria i assessoria arquitectònica i empresarial per part d’ArchiCeramic en el projecte de reconstrucció i millora del prototip de casa solar dissenyada per estudiantat de l’UJI perquè siga habitable. En aquest sentit, s’està treballant conjuntament per a millorar la façana de Krión de la casa provant un format més gran de l’habitual i estudiant-ne les possibilitats. «Per a nosaltres està sent molt interessant treballar amb la Universitat, ja que es tracta d’un projecte que segueix la tendència de l’arquitectura d’encaminar-se cap a una major sostenibilitat i a la utilització de materials sostenibles i de solucions que ens permeten estalviar energia i traure major rendiment a tots els processos», ha assenyalat Javier Guallar. «També resulta interessant l’ús de la metodologia de treball de modelat d'informació de construcció (BIM), per la qual s’ha apostat des de l’UJI», ha afegit.

Per la seua part, el rector de la Universitat, Vicent Climent, ha agraït a l’empresa la seua contribució en un projecte «molt il·lusionant per a l’UJI, com és éBRICKhouse, amb què es confirma el nostre compromís en l’àmbit de l’arquitectura sostenible i innovadora en el qual, a més, estan involucrats els estudiants i els nostres estudis». «No hi ha dubte que aquest conveni serà beneficiós per a la docència, la formació i també la investigació que es realitza en l’àmbit de l’arquitectura a la universitat», ha assenyalat.

éBRICKhouse té com a objectiu resoldre problemes actuals de l'entorn urbà, amb un conjunt de sistemes constructius i solucions que ajuden a millorar l'eficiència energètica dels edificis actuals, bé en intervencions parcials, com podria ser la rehabilitació del tancament d'un edifici, bé en intervencions totals, com podria ser actuant sobre els casos d'estructures abandonades.

El Grau en Arquitectura Tècnica ha liderat, des dels seus orígens el 2012, aquest projecte amb dos propòsits fonamentals: demostrar que una construcció més sostenible és possible i evidenciar el gran potencial de millorar que segueix tenint el procés constructiu. Per a això s'ha convertit, amb el suport de l’ESTCE i Espaitec, en un living lab o banc de proves per a assajar i integrar nous materials o mètodes i afavorir noves solucions constructives.

La casa pot ser visitada enviant un correu electrònic a ebrickhouse2016@uji.es indicant-hi el nombre de persones que participaran en la visita.

Fotografies