La Universitat per a Majors de l’UJI clausura el curs amb la graduació de 59 estudiants

27/06/2016 | SCP

La Universitat per a Majors ha clausurat el curs acadèmic 2015/2016 en un acte en què s’han graduat 59 estudiants: 44 de grau i 15 de postgrau. L’acte, que ha tingut lloc al Paranimf de l’UJI, ha estat presidit per la vicerectora d’Estudis, Isabel García, acompanyada per la directora acadèmica de la Universitat per a Majors, Elsa González, i la coordinadora acadèmica d’aquest programa, Pilar Escuder. El professor de l’Àrea de Dret del Treball i de la Seguretat Social, Fernando Vicente, ha sigut l’encarregat d’impartir la lliçó de clausura, amb el títol «Violència digital, privacitat i dret».

Durant l’acte, la vicerectora d’Estudis, Isabel García, a més de felicitar en nom del rector i el seu propi els nou graduats i graduades, ha recordat que entre molts altres canvis que s’han produït al nostre entorn social, des de la creació de la Universitat, «hi ha el de la incorporació de la gent major a l’activitat universitària, mitjançant la Universitat per a Majors, una experiència que palesa un canvi cultural important, la participació activa i crítica de les persones majors en els processos d’investigació, de formació i de dinamització cultural» i que fa evident «el potencial que té aquest segment de la ciutadania per a contribuir al progrés social» i articular en tots els àmbits «els espais necessaris perquè les vostres contribucions puguen fer-se efectives i puguen gaudir de la consideració que es mereixen».

En el Programa de Formació Permanent de la Universitat per a Majors han estat matriculats en el present curs acadèmic 941 estudiants, dels quals  661 han cursat els estudis al campus del Riu Sec de la Universitat a Castelló i 280 alumnes a les seus de l’Interior, dels Ports, del Nord i del Camp de Morvedre. Les hores de docència impartides en el programa troncal de Graduat Universitari Sènior en Ciències Humanes i Socials han sigut 570 hores i 620 en els diferents itineraris de postgraus. La docència d’Aptituds Tecnològiques, Lingüístiques i d’Anàlisi ha estat reflectida en 912 hores, i en les quatre seus s’han impartit 360 hores.

A més, la Universitat per a Majors, dins de la seua vessant d’investigació i en el context europeu dels programes Lifelong Learning Programme i Erasmus+, té en l’actualitat tres projectes que promouen la innovació en eines i models pedagògics adreçats a persones majors. Durant aquest curs s’ha treballat en els projectes SenApp (http://www.senapp.eu), Ehlssa (http://www.ehlssa.odl.org) y SG4Adults (http://www.sg4adults.eu).

Els estudis de Graduat Sènior estan dissenyats per a ser cursats en un període mínim de tres anys, amb un total de 120 crèdits acadèmics. D’altra banda, una vegada finalitzats aquests estudis els estudiants poden continuar la seua formació en el Postgraduat Universitari Sènior, que consta de 60 crèdits. En les Aules per a Majors de les seus del Campus Obert s’imparteixen els estudis del «Curs Sènior de Ciències Humanes i Socials», estudis que consten de 50 crèdits. En concret, a la Sede del Interior (Segorbe), Seu del Nord (Vinaròs i Sant Mateu), Seu dels Ports (Morella i Vilafranca) i Seu del Camp de Morvedre (Port de Sagunt).

La Universitat per a Majors de la Universitat Jaume I va iniciar les activitats per a oferir a les persones majors de 55 anys la possibilitat d’accedir al títol de Graduat Universitari Sènior l’any 1998 i amb posterioritat es va ampliar la docència amb l’oferta de postgraus. Amb aquests estudis és pretén contribuir a la millora de les capacitats humanes dels estudiants majors, tant des del punt de vista de la formació personal com des de la participació en el desenvolupament social, fomentant un conjunt d’experiències i d’aprenentatges.