Carles Miret presenta a la Llotja el poemari «Auir», obra guanyadora del VI Premi de Poesia Manel Garcia Grau

27/06/2016 | SCP

•  premi-manel-garcia-grau _MG_0432

Presentació del poemari. | FOTO: Àlex Pérez

•  premi-manel-garcia-grau _MG_0328
  •  premi-manel-garcia-grau _MG_0391
  •  premi-manel-garcia-grau _MG_03051

La Llotja del Cànem ha acollit la presentació del poemari Auir, l’obra guanyadora del VI Premi de Poesia Manel Garcia Grau de l’arqueòleg i escriptor gandià Carles Miret. L’acte de presentació ha comptat amb la presència del rector de l’UJI, Vicent Climent; el vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals de l’UJI, Wenceslao Rambla, que ha realitzat el pròleg de l’obra, i l’autor del poemari.

Climent ha destacat que aquest llibre «és un bon exemple del potencial de la poesia per a penetrar en la ment dels lectors i motivar-los a la reflexió crítica mitjançant les paraules, per acostar-nos de manera molt seductora al coneixement de les coses». Així mateix, el rector ha assenyalat que Miret poetitza en Auir el valor i la defensa del patrimoni natural de la platja verge de l’Auir, a Gandia, i «fa palès la seua capacitat de copsar la força poètica del paisatge, dels esdeveniments i les persones i de transformar-la en imatges capaces de generar nova experiència».

Carles Miret i Estruch (Gandia, la Safor, 1979) és llicenciat en Història per la Universitat de València, ha compaginat l'arqueologia de salvament amb la investigació de les societats de la prehistòria de la façana mediterrània ibèrica. Entre les seues publicacions hi ha memòries sobre documentació d'art rupestre o tecnologia lítica. També ha fet de guia especialitzat en jaciments arqueològics com la cova del Parpalló (Gandia).La seua altra gran passió és la literatura. Bona prova d'això és la publicació del poemari Belleses arbitràries que obtingué el XXXII premi de poesia Senyoriu d'Ausiàs March de Beniarjó l'any 2012, i el llibre Sílex, fang i formatge. Crònica de 100 dies de tardor a Normandia (2015, Edicions El Tívoli).

El Premi Manel García Grau de Poesia, convocat per la Universitat Jaume I amb la col·laboració de l’Associació d'Escriptors en Llengua Catalana i l'editorial Perifèric, pretén honrar la memòria de l'escriptor, activista i professor de Filologia de la Universitat Jaume I, qui va morir en 2006 en plena maduresa creativa. Poeta i narrador, Garcia Grau és una de les figures principals de la literatura valenciana de les últimes dècades. Va destacar sobretot com a poeta i la seua obra està present en nombroses antologies. En el seu currículum, a més, figuren premis com els Octubre, l’Englantina d'Or dels Jocs Florals de Barcelona o Ciutat de València, tots ells de poesia.