L’UJI reforça els llaços amb Colòmbia en matèria de gestió del posconflicte i intercanvi d’estudiantat

14/06/2016 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, el vicerector d'Economia i Personal d'Administració i Serveis, Miguel Ángel Moliner, i la tècnica del Servei de Comunicació i Publicacions, Yolanda Arnau, han viatjat recentment a Colòmbia amb la finalitat de reforçar els llaços amb aquest país en matèria de gestió del posconflicte, així com en els àmbits de la formació i l’intercanvi d’estudiantat.

El rector de l’UJI es va reunir amb diversos actors del país per a la posada en marxa del «Pla internacional de recerca i desenvolupament per al posconflicte a Colòmbia» que desenvoluparà la Universitat de Castelló conjuntament amb la Universitat Nacional de Colòmbia. «El pla ha tingut una acollida molt favorable, tant per institucions de l’àmbit universitari com de l’àmbit internacional, com ara l’Organització d’Estats Iberoamericans i, en especial, els cossos de seguretat de Colòmbia», ha assenyalat Climent.

Així mateix, cal destacar que des de les dues universitats impulsores del projecte està prevista la creació d’una xarxa llatinoamericana de recerca en l'àmbit del posconflicte. En aquest sentit, Climent ha posat en relleu que s’ha valorat de forma molt positiva l’experiència de l’UJI en mediació policial, gràcies a la col·laboració amb l’Ajuntament de Vila-real i amb la Càtedra Eurocop, així com l’experiència en resolució de conflictes i pau, com demostra la trajectòria del Màster en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament. «Aquesta trajectòria ha permès que l’UJI se posicione com una universitat de referència a Colòmbia per a la gestió de tot el procés de posconflicte, en especial en formació i investigació», ha apuntat el rector.

D’altra banda, l’estada a Colòmbia també ha servit per a potenciar els acords d’intercanvi amb aquest país a través de la signatura d’un conveni de mobilitat amb la Universitat Javeriana, una de les universitats més prestigioses d’aquest país, la qual ha mostrat molt d’interès en la col·laboració amb la universitat pública de Castelló, sobretot en l’àmbit d’economia i administració d’empreses.

Club AlumniSAUJI a Colòmbia

El rector de l’UJI va inaugurar oficialment durant la seua visita el Club AlumniSAUJI Colòmbia participant en la primera trobada d'antics alumnes de l’UJI que viuen en aquest país. «És una fita important que reflecteix la fidelitat que demostren els antics alumnes colombians amb els quals comencem una nova etapa amb aquest club», assenyala Climent.

La fundació d’aquest club suposa la creació del primer Club Alumni internacional de l’UJI, dins del programa AlumniSAUJI. L’objectiu és reforçar el vincle entre els antics alumnes de l’UJI que resideixen a Colòmbia, a través de l’organització anual de diverses activitats en el país, potenciar projectes professionals, facilitar informació als futurs alumnes colombians interessats a estudiar a l’UJI, millorar els sistemes de gestió entre la Universitat i l’estudiantat colombià, i donar suport als nouvinguts arribats a Colòmbia per a facilitar la seua acollida en el país.