10/06/2016 | SCP

La Fundació Globalis i la Universitat Jaume I a través de l'OCIT (Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic) han organitzat una jornada per a apropar el món de la investigació i la tecnologia en l'esport a les empreses, aquest dimecres 8 de juny a la Biblioteca del Coneixement (BUC) de Vila-real. Quatre investigadors de la Universitat Jaume I han presentat les seues línies d'investigació especialitzades en el fitnes, la pràctica esportiva i les aplicacions tecnològiques, en aquesta jornada que pretenia donar a conèixer noves oportunitats entre la universitat i l'empresa.

En primer lloc, Raúl Montoliu, del Departament d'Enginyeria i Ciència dels Computadors i membre de l'Institut de Noves Tecnologies de la Imatge (INIT), ha presentat les seues línies d'investigació sobre sensorització i aprenentatge automàtic en l'àmbit de l'esport. Aquesta primera ponència ha servit per a conèixer les noves eines que sensoritzen i monitoritzen els moviments dels esportistes en els esdeveniments esportius.

El segon ponent, Diego Moliner, del Departament d'Educació, ha exposat els seus coneixements sobre la influència de la pràctica esportiva competitiva en la salut física, el benestar psicològic i el rendiment acadèmic durant l'adolescència. Moliner ha mostrat als assistents uns estudis enfocats a analitzar la relació entre pràctica esportiva i rendiment acadèmic, que han tingut com a protagonistes alumnes de secundària de les escoles de la província.

El tercer investigador a presentar les seues línies de treball ha sigut Miguel Chover, del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics i també investigador de l'Institut de Noves Tecnologies de la Imatge (INIT). Chover ha parlat sobre l'aplicació de la tecnologia de jocs seriosos i realitat virtual a la pràctica esportiva, les diferents utilitats que tenen els videojocs en el camp de l'esport i com es poden aplicar a l'activitat esportiva.

L'última presentació ha anat a càrrec de Carlos Hernando, del Departament d’Educació i cap del Servei d'Esports de l'UJI, que ha parlat sobre la generació de pautes basades en l'evidència científica per a orientar la pràctica del running cap a la promoció de la salut de les persones. En aquesta última intervenció, Hernando ha explicat les eines que hi ha per a controlar la salut dels corredors en curses de llarga distància en la modalitat de camp a través.

La jornada s'ha tancat amb la intervenció de Silvia Gómez, regidora d'Esport i Salut de l'Ajuntament de Vila-real, donant l'enhorabona als ponents investigadors per la seua gran labor i esforç en el camp de la pràctica esportiva i la salut.

Fundació Globalis

Segons Pilar Marí, presidenta de Fundació Globalis, «des de la Fundació Globalis volem apropar amb actes com aquest la recerca en l’àmbit de l’esport al sector empresarial. L’objectiu és donar a conèixer diferents línies d’investigació en el camp de l’esport i explorar en quina mesura cadascuna d'aquestes pot donar lloc a nous productes o serveis d’interès comercial en el sector de l’entrenament esportiu i el fitnes».

La Fundació Globalis és una entitat privada, sense ànim de lucre que té com a objectiu promoure la modernització del teixit empresarial a Vila-real i dóna suport a totes aquelles iniciatives que comporten una innovació o diversificació empresarial o social. Dinamitzant el teixit empresarial, la ciutat i la seua àrea d'influència des d'una perspectiva global amb un nou model d'innovació 360º, la fundació promou i dóna suport a l'emprenedoria i projectes innovadors, treballa per a millorar l'ocupació dels joves i dóna suport a projectes vinculats amb el sector de la salut, la nutrició i l'esport.