El catedràtic d’Estètica de l’UJI Wenceslao Rambla rep el Premi Art Blanc Pilars de la Cultura

13/06/2016 | SCP

El pintor i catedràtic d'Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat Jaume I, Wenceslao Rambla, ha rebut el guardó dels Premis Art Blanc Pilars de la Cultura. Els premis reconeixen la trajectòria artística i d'impuls dels valors en la difusió i docència de l'art i creativitat com a element transversal. Rambla és també fotògraf, gestor cultural i teòric de l'estètica de les belles arts. Actualment ocupa el càrrec de vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals de l’UJI.

Els vuit premiats d’aquesta quarta edició han rebut al Paranimf de la Universitat Jaume I l'escultura dissenyada per l'artista i impulsor d'aquesta iniciativa, Jerónimo Uribe. A més del professor de l’UJI, han resultat guardonats l'Associació MIAU, Museu Inacabat d'Art Urbà de Fanzara; l'Ajuntament de Fanzara, la compositora Claudia Montero, l'artista i galerista Pilar Dolz Mestre, la Societat Filharmònica de Castelló, el novel·lista Vicent Usó i Mezquita i la directora de la Nit de l’Art, Yvonne Baques.

Els guardons han sigut lliurats per Vicent Climent, rector de l’UJI; Antonio José Gascó Sidro, cronista oficial de la ciutat de Castelló de la Plana; Enrique Bouché, violoncel·lista; Francisco Signes, músic i director d’orquestra; Lola Ramos, professora de dansa; Antoni Albalat, poeta i escriptor; Joan Feliu Franch, codirector de Marte; i Jerónimo Uribe, director dels premis Art Blanc. La gala de lliurament ha estat conduïda per la gestora cultural Patricia Mir i ha comptat amb l’actuació de l’alumnat d'Art Blanc.