El Grup Concord atorga els seus premis a la creativitat a l’alumnat del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de l’UJI

26/05/2016 | SCP

L'empresa de telecomunicacions Concord ha lliurat els premis a l'alumnat del tercer curs del Grau en Publicitat i Relacions Públiques que durant els últims mesos ha estat realitzant una pràctica per al llançament d'e-clips, un nou servei que ofereix aquesta empresa castellonenca.

El grup mereixedor del primer premi va ser El Tercer Delirio, format per Sofía Guinart, Laia Ortiz, Noelia Ortiz, Gemma Ros, Vanessa Reina i Paula Sos. Amb el lema «Hazlo simple», les estudiants van plantejar una estratègia de comunicació clara i coherent amb els objectius de l'empresa, la qual cosa els va portar a formular una creativitat molt fresca i directa. Aquest primer guardó va estar dotat amb 500 euros i la realització d'unes pràctiques en l'empresa per a poder engegar la campanya de comunicació.

Juan Luis Marco, gerent del Grup Concord, es va mostrar molt satisfet amb el treball realitzat per l’estudiantat. Tant és així, que el que en principi anava a ser un únic premi es va convertir, després de veure les presentacions de tots els grups i valorar l'esforç realitzat, en tres esments a sengles grups, consistents en la realització d'unes pràctiques a l'empresa on podran aplicar algunes de les propostes publicitàries. Aquests grups són Ítaka (Marta Pla, Andrea Bernal, José Manuel Díaz, Ana Belda i Nadia Sifre), Partisanos (Adrián Caballero, Rubén Garrote, Jordi Learreta) i El cocotero (Andrea Bolumar, Neus Liébana, Melani Amer, Natalia Soriano i Paula Prades).

A més de plantejar una estratègia de comunicació coherent i realitzar una comunicació creativa, l'alumnat, tutoritzat per la professora Chelo Balado, ha hagut d'enfrontar-se amb la dificultat afegida de ser aquest un servei tecnològic, és a dir, que en primer lloc van haver de comprendre perfectament el funcionament d'aquest nou servei de telefonia IP, dirigit principalment a pimes, per a poder «traduir» els seus avantatges competitius a un públic objectiu professional però desconeixedor d'aquesta tecnologia.

En l'assignatura de Creativitat Publicitària, l’estudiantat treballa durant tot el curs amb clients reals amb la intenció d'adequar els coneixements teòrics a la pràctica del que prompte serà la seua nova professió de publicitaris en un entorn que, en els últims anys, ha canviat de manera radical la forma d'entendre i de treballar la comunicació.

Peu de foto: directius del grup Concord amb les alumnes premiades i la professora Chelo Balado