La comunicació entre professionals sanitaris i pacients centra la XIV Jornada de Comitès de Bioètica Assistencial

30/05/2016 | SCP

L'Hospital General Universitari de Castelló (HGUCS) ha acollit avui divendres la XIV Jornada de Comitès de Bioètica Assistencial de la Comunitat Valenciana que ha tingut com a títol «Bioètica i qualitat. Aportació de la bioètica a la qualitat assistencial», organitzada pel Comitè de Bioètica Assistencial (CBA) del Departament de Salut de Castelló amb la col·laboració de la Universitat Jaume I.

La jornada ha sigut inaugurada pel director general de Recerca, Innovació, Tecnologia i Qualitat de la Conselleria de Sanitat universal i Salut Pública, Óscar Zurriaga, qui ha estat acompanyat per la directora mèdic del HGUCS, Mª Jesús Juan, i el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat de la Universitat Jaume I (UJI), Francisco López. A més, també han participat la presidenta del Comitè de Bioètica del DSCS, Mercedes Correoso, i Fernando Vivas, director econòmic del Departament de Salut de Castelló (DSCS).

La jornada, en la qual han intervingut ponents de gran prestigi del món acadèmic, com Pedro A. Talavera i Vicente Bellver, ha girat entorn de la comunicació que es produeix entre metge i pacient i a cercar la resposta a per què no funciona el consentiment informat. Aquesta edició ha acollit, a més, diferents opinions i punts de vista sobre la informació assistencial. Per a açò, els ponents han exposat diversos enfocaments professionals per a parlar sobre els drets relatius a aquesta matèria, com el dret a no ser informat, el de rebre la informació adequada o el de tenir assignat un metge responsable.

El Comitè Organitzador de la XIV Jornada de Comitès de Bioètica Assistencial de la Comunitat Valenciana ha comptat amb l'ajuda dels ponents convidats per a reflexionar sobre la qualitat assistencial i l'aportació de la bioètica en la prestació del servei sanitari i, en concret, sobre la comunicació entre professional i pacient. Per a açò, també s'han aportat els resultats d'una enquesta realitzada sobre la qualitat percebuda per pacients i professionals sanitaris entorn a qüestions relatives a la intimitat, confidencialitat i la informació assistencial, que es duu a terme en els centres sanitaris.

La jornada ha comptat amb l'assistència de més de 150 professionals de l'àmbit sanitari i s'ha retransmès per videoconferència, en temps real, a altres centres sanitaris i hospitalaris de la Comunitat.