Estudiants de l’UJI participen en el llançament del Certificat Europeu en Empresa Social a Romania dins del Programa Erasmus+

30/05/2016 | SCP

Un grup d'entitats europees del Regne Unit, Suècia, França, Romania i Espanya acaben de tornar del reeixit llançament del seu Certificat Europeu en Empresa Social, finançat pel programa Erasmus+ i celebrat a Romania entre el 9 i el 13 de maig.

L'activitat va reunir 32 emprenedors i emprenedores socials internacionals per a aprofundir en l'economia social en l'àmbit europeu, entre els quals hi havia quatre estudiants de Psicologia de la Universitat Jaume I. Es tracta de Santiago Cabrera, Caterina Colomer, Zulema Martínez i Diana Prior, que han participat a través d'un acord de col·laboració realitzat entre l'organització CREAS ID Social i el grup de recerca Psicologia Comunitària i Cooperació-IIDL de la Universitat Jaume I.

El curs va començar el 9 de maig coincidint amb el Dia d'Europa i es va perllongar durant una setmana, cobrint la planificació estratègica, màrqueting, finances i impacte social de les empreses socials i visitant exemples reals d'empreses socials. Els emprenedors i emprenedores van ser distribuïts en sis grups internacionals, posant en pràctica els coneixements adquirits mitjançant la presentació al final de la seua proposta d'empresa social amb uns bons resultats, ja que en sols cinc dies van ser capaços de planificar empreses socials viables, sostenibles i inspiradores.

Les entitats que han participat en aquesta activitat han sigut SEK i ACRK del Regne Unit; St. Clementin LitFest, de França; BASTA de Suècia, Provita de Romania i CREAS ID Social d'Espanya.