11/05/2016 | SCP

La Taula de Responsabilitat Social de Castelló, de la qual forma part la Universitat Jaume I, ha celebrat una trobada entre empreses i persones aturades per a intercanviar experiències i fomentar l’ocupabilitat dels col·lectius amb major dificultat per a fer-se un lloc en el mercat laboral. El segon networking per a la cerca d'ocupació ha permès que 60 persones s'entrevisten amb els representants de recursos humans de 30 firmes de la província per a rebre un assessorament especialitzat. De forma paral·lela, altres quatre empreses han impartit tallers formatius. La trobada s'ha realitzat a l'Hotel Luz.

Els candidats han completat un intens itinerari alternant tres entrevistes laborals i tres tallers formatius en tan sols cinc hores. Aturats de llarga durada, immigrants, persones amb discapacitat o joves aturats han defensat les seues capacitats laborals i compartit inquietuds professionals amb els tècnics per a generar oportunitats d'ocupació. «Ser una bona referència, mantenir-se en el mercat laboral o no perdre la confiança són les seues principals motivacions», asseguren des de l'organització. La selecció dels perfils -atenent a les propostes presentades per les empreses- l'han dut a terme les sis entitats socials de la Taula que compten amb servei d'ocupació: Fundació Síndrome de Down Castelló, ASPES Castelló, Patim, Cáritas Diocesana Segorbe Castelló, COCEMFE Castelló i Creu Roja, aquesta última en el marc del projecte «Repte social empresarial: aliances per la inserció laboral».

El nombre d'empreses participants s'ha incrementat quasi un 40% respecte a l'edició anterior (de 21 a 34), la qual cosa ha permès augmentar en la mateixa mesura les persones aturades ateses. Una dada que posa en evidència l'interès que ha generat aquesta edició del networking és que la meitat de les firmes presents no formen part de la Taula. «És un aprenentatge mutu –explica una de les tècniques de recursos humans que participa en les entrevistes–; m'han sorprès moltes de les persones participants per la seua formació i compromís, i estic segura que no sóc l'única que pensa que les empreses hem de ser menys impermeables cap a aquests col·lectius». Cinc persones que van participar en l'edició anterior d'aquesta jornada van aconseguir un treball abans de finalitzar l'any passat.

En els tallers formatius s'ha abordat com crear una empresa, quins drets i deures assisteixen als treballadors, s'han analitzat les fortaleses professionals i també el valor del compromís en les relacions laborals i la cultura de l'organització.

La Taula de Responsabilitat Social de Castelló va nàixer el 2008 i en l'actualitat agrupa prop de 40 grans empreses, pimes i microempreses, associacions professionals, entitats públiques i ONG que treballen a la província de Castelló.

Empreses i entitats que integren la Taula de Responsabilitat Social de Castelló: Alcer Castellón, Ad Comunica, Afanías, Aspas Castellón, Autos Mediterráneo, Bicimensajeria, BP Oil Refinería, Branding Road, Bricomart, Business School, Cáritas, COCEMFE Castellón, Cruz Roja, Cuinatur, Esmalglass, Etnor, Ferro Spain, Fraternidad Muprespa, Fremap, Fundación Alzheimer, Fundación Síndrome de Down, Gerse, Grupo Eulen, Hotel Luz Castellón, I.E. Recursos Humanos, Jabones Beltrán, Leroy Merlín, Objetivo Cero, Patim, UBE Corporation Europe, Universitat Jaume I y Unión de Mutuas.

Empreses convidades que han participat en la segona edició del networking: LM, Grupo Navarra, Decathlon, Markro, Hotel Blasón, Argenta Cerámica, Muerde la Pasta, Marc Gabarró Llop, Ferrovial, Fundación Randstad, Randstad ETT, Huhtamaki i Becsa.