La Universitat Jaume I i la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre fomentaran la investigació en l’àmbit dels materials ceràmics i vitris

11/05/2016 | SCP

•  conveni-vidre _MG_0899in

Miguel Campos i Vicent Climent. | FOTO: Àlex Pérez

La Universitat Jaume I i la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre (SECV) han signat un conveni marc de cooperació acadèmica, científica i cultural per al desenvolupament de projectes conjunts en l’àmbit dels materials ceràmics i vitris. El rector de l’UJI, Vicent Climent, i el president de la SECV, Miguel Campos, han sigut els encarregats de signar l’acord, acompanyats pel vicerector d’Investigació i Doctorat, Antonio Barba.

Climent ha mostrat la seua satisfacció per formalitzar una relació que l’UJI ja tenia des de fa molt de temps amb la SECV. «Aquesta és una societat científica, però també arrelada al món empresarial, i crec que acostar les universitats a aquestes societats és vital per a arribar a eixe nou model productiu i financer basat en el coneixement», ha afirmat.

Per la seua part, Campos ha explicat que «la Societat és una institució que pivota entre el món acadèmic i la indústria per a posar-los en contacte, i per això estem adequant-la als nous mitjans de comunicació social. Tenim molts projectes per a desenvolupar que esperem dur a terme amb l’UJI». En aquest sentit, ha fet referència a la possibilitat d’impulsar un programa per a la presentació de projectes per part de joves investigadors.

El conveni té com a objectiu la difusió del coneixement en l’àmbit dels materials ceràmics i vitris, així com l’assessorament mutu, la realització d’activitats formatives i el desenvolupament de projectes d’investigació en aquesta àrea.