11/05/2016 | SCP

Una innovadora app interactiva per a mòbils i tauletes amb informació seleccionada per a afrontar amb garanties la prova d'accés a la universitat (PAU), posar a prova els estudiants amb exàmens d'anys anteriors o ajudar a triar grau i universitat orientant així el futur professional. Després del seu gran èxit el 2015, l'empresa Vennova del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec) llança la segona edició de la Guía de Selectividad que està ja disponible gratis en Google Play i App Store amb continguts renovats i l'objectiu de tornar a convertir-se en un referent entre l’estudiantat de batxillerat a Espanya.

De fet, l’aplicació va aconseguir les 10.000 descàrregues el 2015 i el top 10 d’apps educatives en ambdues plataformes, repartides entre totes les comunitats autònomes, encara que destacant Madrid, Andalusia, la Comunitat Valenciana i Catalunya. I, sobretot, amb unes estadístiques d'ús que confirmen la seua utilitat per a l'estudiantat: el 70% dels usuaris van visitar més de 10 pantalles per sessió, amb la meitat d'aquestes registrant una durada entre 3 i 10 minuts.

L’app Guía de Selectividad 2016 inclou un cercador de graus per professionals i d'eixides laborals per graus en totes les universitats públiques i privades d'Espanya; els resultats de la cerca informen a més sobre les notes de tall de les titulacions en les diferents universitats. També inclou passos per a planificar l'estudi; la possibilitat de posar-se a prova amb exàmens PAU d'anys anteriors; 10 preguntes bàsiques abans de la selectivitat, recomanacions per a combatre els nervis i l'ansietat; les 20 titulacions amb major i menor taxa d'ocupació; informació sobre quant costa el crèdit en cada comunitat autònoma; les millors universitats espanyoles i com matricular-s'hi; un rànquing de les universitats més transparents, i continguts sobre com estudiar a l'estranger.

La Guía de Selectividad 2016 és una iniciativa de Vennova desenvolupada amb la tecnologia de  480interactive i el suport d’AticSoft, empreses situades a Espaitec, que sorgeix de l'experiència i la comunitat prèviament consolidada des de 2012 en el portal Loquequieroestudiar.es, amb prop de 9.000 seguidors a Facebook. Els continguts de l'aplicació han sigut seleccionats i redactats per periodistes professionals, amb experiència en mitjans de comunicació i com a docents a la universitat.

App Guía de Selectividad 2016