La Xarxa Sanitària Solidària de Castelló organitza les I Jornades de Cooperació Sanitària i Acció Humanitària

26/04/2016 | SCP

La Xarxa Sanitària Solidària de Castelló, en la qual participa la Universitat Jaume I, ha organitzat les I Jornades de Cooperació Sanitària i Acció Humanitària que se celebren durant els dies 27 i 28 d'abril de 2016 al Centre Polifuncional Urban de la capital de La Plana, amb el propòsit de donar a conèixer el treball i les iniciatives que duen a terme les ONGD sanitàries de l'àrea de Castelló i explicar algunes experiències professionals del sector sanitari.

En les jornades està prevista la participació d'organitzacions i professionals com la ONGD castellonenca Youcanyole; la ONGD Psicòlegs sense fronteres; Cruz Roja Castellón; Carlos Villarón, fisioterapeuta i professor de la Universitat Europea de València; o Juan Bellido, metge epidemiòleg al Centre de Salut Pública de Castelló, entre uns altres.

La delegació de Castelló de la ONGD Medicusmundi Mediterrània va impulsar el passat mes de gener la constitució de la Xarxa Sanitària Solidària de Castelló que agrupa a diverses entitats de caràcter sanitari i institucions públiques com la Universitat Jaume I, l'Ajuntament de Castelló, la Universitat Cardenal Herrera CEU i els col·legis oficials de dentistes, infermers, farmacèutics, fisioterapeutes, metges, podòlegs i psicòlegs de la província de Castelló.

L'objectiu de la Xarxa és treballar de forma col·laborativa per informar i formar millor a la població de la província en temes de salut global i cooperació internacional. Malgrat comptar amb una important representació del sector sanitari de la província, la intenció és seguir sumant forces amb altres entitats i ONGD per ampliar l'abast dels objectius de la xarxa el màxim possible.

Les persones interessades a participar en les jornades poden realitzar la inscripció gratuïta en https://redsanitariasolidariacastellon.wordpress.com/.