Prop de 2.000 atletes participen en l'eixida de la MIM i el Penyagolosa Trails Sports HG des de l’UJI  Miguel Ángel Sánchez i Gemma Arenas, campions de la MIM, juntament amb Sebas Sánchez i Mercedes Pila, primers en la CSP, escriuen el seu nom en l'històric de guanyadors d'aquesta mítica competició

02/05/2016 | SCP

Les instal·lacions esportives de la Universitat Jaume I van acollir l'eixida d'una nova edició de la Marató i Mitja (63 km) així com de la CSP (115 km) amb la participació d'un total de 1.988 corredors. Ambdues proves han posat en escena la seua millor versió entorn dels valors que les defineixen: l'esforç, el respecte al medi ambient, la recuperació de sendes, la història i la tradició.

Inici a mitjanit

Amb eixida a mitjanit per primera vegada, prop de 600 atletes van competir en una CSP que travessa 11 termes de la província de Castelló. Tercera parada del circuit Spain Ultra Cup, la CSP va coronar Sebas Sánchez com a vencedor en 12:54:09. La seua treballada victòria no es va decidir fins als últims metres, en un emocionant duel amb Remi Queral que es va resoldre amb tan sols 19 segons de diferència.

La corredora d'origen equatorià Mercedes Pila va ser la primera dona a creuar la meta de Sant Joan de Penyagolosa i ho va fer en un temps de 15:02:13. Amb una actuació impecable, Pila va obtenir un enorme avantatge sobre la segona classificada Silvia Trigueros, actual líder de l'Ultra Trail World Tour, que va completar els 115 km en 16:47:44.

Juntament amb aquests primers classificats, durant tota la jornada van continuar arribant corredors a una meta que va comptar amb més públic que mai. L'última corredora va fer la seua entrada triomfal després de 23 hores i 59 minuts de cursa, a tan sols un minut del temps màxim establit.

Majoria d'edat de la MIM

D'altra banda, la tradicional MiM (63 km) va complir 18 anys i va deixar clar per què milers de corredors es preinscriuen en la carrera per a optar a una de les 1.500 places que se sortegen.
El gran ambient de l'eixida, en les pistes d'atletisme de la Universitat Jaume I, ja presagiava una competició marcada per la companyonia, l'esforç i l'emoció dels qui parteixen de la ciutat de Castelló per a arribar al cim del Penyagolosa.

Amb un temps màxim de 15 hores, el primer a assolir la meta va ser Miguel Ángel Sánchez Cebrián en 5:36:24. Va ser, en part, una sorpresa després d'un llarg lideratge de Zaid Ait Malek, qui finalment no va poder mantenir el ritme i va caure fins a la 21a posició. En categoria femenina, hi va haver una victòria indiscutible de Gemma Arenas (6:23:51), campiona d'Espanya Ultra FEDME 2015 i 2016.

Més informació en la web: www.penyagolosatrails.com
Classificacions