Michavila assegura que la universitat necessita un nou impuls afavorit pel govern

27/04/2016 | SCP

Francesc Michavila, rector honorari de la Universitat Jaume I i director de la Càtedra Increa, ha afirmat que «les universitats europees necessiten un nou impuls» i per això cal «que els governs no frenen el seu afan d’evolució». «Hi ha massa normativa- ha comentat- es compta amb escassos recursos i cal augmentar les explicacions sobre el treball que es realitza». L’ex rector ha pronunciat la conferència inaugural «La universidad: su compromiso con la educación activa y la empleabilidad en un mundo global» en la Jornada «25 anys UJI, 25 anys emprenent. Caminant cap al futur amb la nostra experiència» que se celebra 20 i 21 d’abril de 2016 a l’UJI.

L’ex rector de l’UJI ha indicat que cal replantejar l’educació per afavorir una educació més activa i una revisió de les metodologies, dels programes de les assignatures i dels sistemes d’avaluació, «perquè no s’ha de conformar-se amb el que tenim, sinó anar cap endavant». Michavila ha destacat com a qüestions més importants per dur a terme l’evolució la internacionalització de la docència, sobretot en màsters; les línies d’investigació pròpies i la superació de les diferències de gènere en l’elecció dels estudis.

Durant la seua intervenció, el catedràtic ha indicat que les enquestes mostren que «la universitat forma satisfactòriament per l’ocupació» però que hi ha aspectes en els quals cal millorar, com el context internacional i la formació d’alta qualificació, «cal formar d’una manera especialitzada, però amb coneixements d’altres disciplines» ha indicat. «Les estratègies que les universitats han de tenir com a prioritàries són- ha subratllat- l’ocupabilitat, la implicació de la universitat amb l’entorn, la internacionalització, les metodologies, les àrees científiques amb dèficit de joves en formació i la formació de la ciutadania.

En la inauguració el rector, Vicent Climent, ha destacat la participació de la universitat en la transformació de la societat de Castelló i de l’entorn i ha animat a la comunitat universitària a no conformar-se per seguir endavant i continuar millorant.

Video en diferents formats