18/04/2016 | SCP

El vicerector de Recerca i Doctorat de la Universitat Jaume I, Antonio Barba Juan, ha cedit la presidència de la Xarxa d'Universitats Valencianes per al foment de l'R+D+i (RUVID) després de dos anys al capdavant de l'entitat al vicerector de Recerca i Innovació de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d'Elx, Manuel Miguel Jordán Vidal.

Per la seua banda, la vicerectora de Recerca i Política Científica de la Universitat de València, Pilar Campins Falcó, exercirà el càrrec de vicepresidenta durant el mateix període, mentre que la directora del Servei de Gestió de la Recerca de la UMH, Nuria Marañón Llop, ocuparà la Secretaria.

La renovació de càrrecs de la Comissió Executiva s'ha produït durant la celebració de l'Assemblea General de l'entitat, que ha tingut lloc a la Universitat Jaume I. A l'acte han assistit els vicerectors amb competències en recerca de les universitats valencianes i els responsables de les oficines i serveis de transferència de resultats de recerca, els quals han agraït el treball i dedicació del president sortint i del secretari, Ismael Rodrigo Martínez, responsable de l'Oficina de Cooperació en Recerca i Desenvolupament Tecnològic de l’UJI.

Durant la reunió, s'ha aprovat per consens el Pla de Treball i el pressupost per a 2016. Els assistents han fet també una avaluació dels principals indicadors de l'activitat investigadora universitària valenciana i de les accions dutes a terme en el marc del Pla d'Internacionalització de l'R+D+i del Sistema Universitari Valencià per al període 2014-2016, que compta amb el suport del Ministeri d'Economia i Competitivitat. Amb aquest pla, les universitats es proposen aconseguir una alta participació en el programa de finançament de la recerca de la Unió Europea, Horitzó 2020.

RUVID es va crear el 2001 i, actualment, hi formen part les cinc universitats públiques i dues privades de la Comunitat Valenciana. La finalitat de RUVID és fomentar la recerca científica, el desenvolupament tecnològic i la innovació en totes les àrees de coneixement. Així mateix, amb l'objectiu d'enfortir el paper de les universitats associades com a agents del Sistema de Ciència i Tecnologia, RUVID promou línies de cooperació i es constitueix com a veu única davant les administracions públiques i altres agents del sistema.