30/03/2016 | SCP

La Càtedra Eurocop de Prevenció del Delicte de la Universitat Jaume I exporta a Romania els seus avanços en mètodes i tècniques orientades al diagnòstic, anàlisi, intervenció i avaluació de la seguretat. L'equip director de la Càtedra, format pels professors de l’UJI Jorge Mateu, José Luis Carque (coordinador general de l'Area de Seguretat Pública i Emergència de l'Ajuntament de Castelló) i Ramón García, juntament amb l'investigador de la Càtedra Pau Aragó i el regidor de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament de Castelló, Antonio Lorenzo, s'han desplaçat a la localitat romanesa de Targoviste i a la Universitat de Valahia per a mostrar els resultats aconseguits per la Càtedra en l'àmbit de la seguretat i la policia de proximitat.

La delegació va ser rebuda per l'alcalde de Targoviste, Daniel Cristian Stan, i part de l'equip de govern, així com pel cap de la Policia Local. En aquesta reunió es va manifestar l'interès per part de l'Ajuntament de poder aplicar els avanços de la Càtedra Eurocop a la ciutat de Targoviste, en concret, el mètode de policia de proximitat. La delegació també va visitar la Universitat de Valahia, on va ser rebuda pel vicerector i per la representant de Relacions Institucionals de la Universitat. En aquesta reunió, la Universitat de Valahia va mostrar el seu interès per poder ser un centre de formació per a la policia local de Targoviste, amb el suport i l'experiència en aquest aspecte de la Càtedra Eurocop.

Des de la Càtedra valoren de forma positiva la visita duta a terme els dies 15, 16 i 17 de març amb la qual s'enforteixen els llaços establits amb Targoviste i la Universitat de Valahia, els representants de la qual van visitar el passat mes de setembre l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I.

Difusió del sistema PredCrime

Les relacions amb organismes internacionals formen part de les accions de difusió i formació per a la prevenció del delicte desenvolupades per la Càtedra EuroCop de l’UJI, entre les quals cal destacar també l'organització de jornades com la celebrada recentment a la seu de la Policia Local de València. En aquesta trobada es va presentar el sistema per a la predicció i prevenció del delicte EuroCop PredCrime, desenvolupat per l’UJI a través de la Càtedra Eurocop amb la col·laboració d'importants universitats a escala internacional i cossos de policia d'Espanya i altres països. Així mateix, es van exposar casos d'èxit i avanços obtinguts en els sistemes que integra la plataforma tecnològica policial d’Eurocop: sistemes de gestió policial; sistemes de gestió i tramitació d'expedients sancionadors; sistemes de mobilitat, proximitat i mediació; sistemes de gestió d'emergència multiagència; ciutats intel·ligents i segures, etc.

La Càtedra Eurocop de l’UJI cerca posicionar-se com un referent en matèria de seguretat i aportar, a través de la recerca i l'empirisme, mètodes pràctics d'intervenció i instruments i eines funcionals que conformen una contrastada ciència policial que cal sumar a la més recent ciència de la criminologia aplicada.