Concentració de condemna als atemptats de Brussel·les a l’UJI

31/03/2016 | SCP

•  concentracio-atemptats Atentados_Bruselas_16DLL26-in

FOTO: Damián Llorens

La comunitat universitària ha realitzat una concentració silenciosa a l'Àgora de la Universitat com a mostra de condol per les víctimes de l'atemptat de Brussel·les convocada pel rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el seu Consell de Direcció. Durant la concentració, el rector ha llegit el comunicat del Consell de Direcció de la Universitat Jaume I davant els atemptats i els assistents han guardat un minut de silenci.

La Universitat Jaume I, com a universitat compromesa amb la construcció de la pau i la no-violència, condemna en el comunicat els atemptats terroristes a Brussel·les (Bèlgica), en els quals han mort per ara 34 persones, i expressa el seu condol a les víctimes de l'atemptat i les seues famílies. La Universitat Jaume I, «com a institució amb una clara voluntat europeista des de la seua fundació i al mateix temps ferma defensora de la multiculturalitat i la convivència pacífica, no pot romandre aliena davant d’un succés com aquest, que colpeja de nou els ciutadans i ciutadanes europeus amb l’objectiu de sembrar l’odi i la por».

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el seu Consell de Direcció consideren l'atac com una mostra de la intolerància i la barbàrie més inhumana davant la qual els universitaris i universitàries no podem restar indiferents. «El pensament crític, la raó, el debat i la paraula són les úniques armes que es poden utilitzar i hem de defensar, a més, ara més que mai, la llibertat d'expressió i els valors de la democràcia i la justícia com aquells sobre els quals hem de construir la nostra societat», conclou el comunicat.