L’estudiantat de Psicologia Comunitària de l’UJI es reuneix amb l’associació de veïns Raval Universitari i les AMPA dels col·legis del barri

30/03/2016 | SCP

L’alumnat de l’assignatura de Psicologia Comunitària de la Universitat Jaume I, dins del Programa d’Innovació Educativa PSIC 3+ (Psicologia+Creativa+Global-Social), s’ha reunit amb una representació de l’associació de veïns Raval Universitari i de les AMPA dels col·legis d’aquest barri castellonenc per a conèixer les seues activitats i proposar accions de desenvolupament.

Una de les tasques del psicòleg en l’àmbit comunitari és la dinamització i participació comunitària; per això, l’objectiu de la visita ha sigut que l’estudiantat puga conèixer i analitzar la realitat social del barri del Raval Universitari, com a entorn comunitari, i en concret l’activitat desenvolupada per l’associació de veïns Raval Universitari, com a entitat dinamitzadora. El propòsit és que, a partir d’aquesta reunió, l’estudiantat puga aplicar tècniques d’anàlisi de la realitat social i d’investigació-acció participativa i proposar accions de desenvolupament comunitari al barri.

L’estudiantat ha pogut conèixer quines són les inquietuds dels veïns i veïnes del barri i tota la tasca de cohesió social i enfortiment comunitari que duu a terme l’associació. La presidenta, Lidón de Juan, acompanyada de membres de la junta directiva i d’una representació de les AMPA dels col·legis Manel Garcia Grau i Vicent Marzà, han definit el barri com dinàmic i jove, i amb una participació creixent en les activitats de l’associació. També han destacat la importància de ser el barri universitari de Castelló i la seua relació amb l’UJI.