26/02/2016 | SCP

•  firapeu-diputacio PEU-UJI_51

Fira de la InFormació del Programa d'Extensió Universitària en el Palau Provincial.

La Universitat Jaume I i la Diputació de Castelló han tornat a constatar hui, amb la celebració de la XIV Fira de la InFormació del Programa d'Extensió Universitària (PEU) en el Palau Provincial, el seu compromís conjunt amb la promoció cultural en el territori provincial a través d'una jornada dirigida a donar a conèixer l'oferta de prop de 200 cursos que implementarà en els municipis castellonencs de menys de 5.000 habitants. Aquest programa es consolida com l'aposta ferma de la Diputació i de la Universitat Jaume I per a vertebrar tota una xarxa de treball en el territori rural de la província que els acoste les fonts de coneixement universitàries i impulse més oportunitats de progrés en el territori. En la fira han participat un total de 40 tècnics i col·laboradors i 42 representants de 27 empreses de l'interior.

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha destacat en la presentació de la fira «l'esforç de la Universitat, no solament per generar coneixement, sinó per acostar-lo a tots els municipis de la província. Des dels inicis d'UJI érem conscients que no podíem tenir una seu en cadascun dels 135 municipis de la província, però a través d'aquest programa d'extensió universitària podem traslladar aquest coneixement a tot el territori provincial. Una iniciativa perquè, el caràcter de la universitat com a revulsiu de generació de noves idees arribe a traslladar-se a tots els ajuntaments, a tots els pobles, per a traslladar finalment aquests valors de la universitat a tota la població».

Per la seua banda, el president de la Diputació, Javier Moliner, ha explicat la importància d'aquesta convocatòria per a «que el Govern Provincial ajude a l’UJI a vertebrar en el territori la gran font de coneixement que és la nostra universitat i sobretot fer-ho entre els pobles menors de 5.000 habitants, que representen el 85% dels municipis de la província».

En aquest sentit, Moliner ha qualificat al PEU «com el que en termes anglosaxons equival a dir un ‘Win Win’, una iniciativa per la qual guanyem tots: els pobles, perquè poden beneficiar-se d'una oferta formativa de primer nivell; les empreses, perquè generen noves oportunitats de negoci, i la Universitat, perquè compleix la seua missió d'aplicar el coneixement al territori i a la societat, sobretot en aquelles zones més allunyades de la capital. Des del Govern Provincial estarem sempre al costat de l’UJI i, per tant, del coneixement, la formació i la cultura. Amb un objectiu: lluitar per ser una terra més sostenible, de la qual sentir-nos més orgullosos i poder oferir un millor futur a les generacions futures».

Un programa amb 200 accions

Entorn d'una quarentena d'empreses són les participants en el Programa d'Extensió Universitària 2016 que permetrà implementar més de 200 activitats en els municipis menors de 5.000 habitants en la província. L'oferta formativa del PEU-UJI es pot consultar en la web http://catalegvirtual.peu-uji.es/. A aquestes activitats cal sumar la formació específica que l’UJI ofereix per al projecte Patrimoni i les exposicions produïdes pel programa per a ser incloses en circuits a sol·licitud dels municipis de la xarxa. En 2015 van participar més de 2.000 persones en els diversos projectes del PEU-UJI.

Pel que fa al perfil de les activitats, s'ofereixen conferències, tallers i cursos, que es podrien emmarcar en àmbits diversos com ara desenvolupament rural, patrimoni, oci i temps lliure, medi ambient, dones, família, majors, manualitats i salut.

La Diputació aporta al Programa d'Extensió Universitària 65.000 euros com part dels 97.000 que destina a la col·laboració amb l’UJI per a la promoció d'activitats culturals, com la mostra de teatre Reclam, i els estudis de recerca i informes tècnics culturals.