El projecte IN2RURAL de promoció d’energies renovables liderat per l’UJI celebra a Romania la tercera reunió transnacional

13/02/2016 | SCP

•  in2rural TM3

Reunió transnacional a la ciutat de Bacău (Romania).

•  in2rural TM3_20
  •  in2rural TM3_50

El projecte Erasmus+ IN2RURAL (Innovative Practices in Renewable Energies to Improve Rural Employability), coordinat per la Universitat Jaume I, va celebrar del 3 al 5 de febrer la tercera reunió transnacional a la ciutat de Bacău (Romania) amb la Universitatea Vasile Alecsandri com amfitriona.

El programa de la reunió va incloure, entre altres aspectes, el seguiment dels productes intel·lectuals, la realització d’una avaluació interna i la planificació de les activitats que s'han de desenvolupar durant el semestre vinent. El treball a la Universitat es va complementar amb una visita de camp a la localitat de Margineni, on els participants van conèixer de prop un projecte europeu d’implementació de lluminàries solars per a enllumenat públic.

La trobada va reunir als representants dels sis socis que formen part del consorci d’aquest projecte i que inclou universitats públiques i PIMES. Les persones que van participar a la reunió son Leonor Hernández e Isabel Giménez (UJI), Jose Segarra (Heliotec), Zoltán Bujdosó (Károly Róbert Föiskola), Csaba Patkós (Geolin), Liliana Topliceanu (Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău) i Valerica Rusu (General Electric), i van comptar en tot moment amb el suport directe de Silvia Leonte de l’Oficina de Relacions Internacionals de la universitat anfitriona.

Entre les accions que actualment s’estan implementant en el marc del projecte, destaca la realització d’un curs online interuniversitari sobre energies renovables i desenvolupament rural en el que participen 30 alumnes. El curs, que està reconegut amb una càrrega lectiva de 6 ECTS, s’estructura en cinc parts: anglès tècnic, energies renovables per al desenvolupament rural, energia fotovoltaica, biomassa i energia eòlica.