Els partits majoritaris espanyols són més proactius a la web 2.0, segons una tesi de la Universitat Jaume I

31/03/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La tesi La comunicació política a través de YouTube, presentada per la professora Paz Ferrín, del Departament de Ciències de la Comunicació, de la Universitat Jaume I de Castelló, confirma que els dos partits polítics majoritaris, PP i PSOE han comprès l'important paper que juguen les eines Web 2.0 i han adoptat una actitud més proactiva en la interacció amb l'usuari. 

La recerca, que ha merescut la qualificació d'Excel·lent Cum Laude, estudia l'origen, ús i evolució d'aquesta eina a través dels canals del PP i del PSOE de Youtube. Aporta un model d'anàlisi de l'eina com a instrument que fomenta l’autoproducció de contingut polític audiovisual sense la intermediació dels mitjans de comunicació, que vertebra el missatge entre l'actor polític i l'actor social i que modifica l'actitud, comportament i estratègies de les principals formacions polítiques espanyoles en un nou context de la comunicació política a Espanya. 

El treball ha estat dirigit pel professor Andreu Casero Ripollés, professor titular de Periodisme en l’UJI, i el tribunal ha estat format per José Luis Darder, catedràtic de Periodisme de la Universitat Complutense de Madrid; Gianpietro Mazzoleni, catedràtic de Comunicació Política de la Universitat de Milà, i el doctor Pablo López Rabadán, del Departament de Ciències de la Comunicació de l’UJI.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions