L’UJI i l’Obra Social La Caixa desenvoluparan el projecte «Integració de la discapacitat» en la universitat pública de Castelló

01/02/2016 | SCP

•  conveni-lacaixa _MG_9807in

Fernando Corell i Vicent Climent en l'acte de signatura del conveni. | FOTO: Àlex Pérez

La Universitat Jaume I de Castelló i la Fundació Bancària La Caixa han signat un conveni entre ambdues entitats per a afavorir el desenvolupament del projecte «Integració de la discapacitat» en el campus de la universitat pública de Castelló. El projecte finançat girarà al voltant de tres eixos principals que són el suport a l’estudiantat amb pèrdua auditiva severa, l’accessibilitat a vials i aparcaments del campus i accions de sensibilització i creació de materials per al professorat de l’UJI.

L’acte ha comptat amb la participació de Vicent Climent, rector de l’UJI, i Fernando Corell, director del Centre d’Institucions Valencia-Castelló de CaixaBank, acompanyats pel vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner; la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García; el director de Banca d’Institucions de CaixaBank, Javier Farpón, i la responsable del Programa d’Atenció a la Diversitat de l’UJI, Olga Carbó.

Després de la firma, Fernando Corell ha destacat que «el conveni afavorirà les possibilitats de formació dels col·lectius amb alguna discapacitat, perquè la formació ha de ser una oportunitat per a tothom i hem de col·laborar per a fer-ho possible». Per la seua banda, Vicent Climent ha indicat que «l’educació és un dels camps que més iguals fa a les persones i la universitat ha de procurar també la igualtat de les persones independentment de les seues discapacitats, per això el conveni servirà per a facilitar l’estudi d’aquestes persones i conscienciar a la comunitat universitària».

Imatges