La Universitat Jaume I presenta el projecte Penyagolosa Trail Saludable

20/04/2015 | SCP

Carlos Hernando Domingo, cap del Servei d’Esports de l’UJI, i Vicent Cervera, director tècnic de la Penyagolosa Trail, han presentat el projecte Penyagolosa Trail Saludable als corredors que participaran en el projecte, als mitjans de comunicació i als patrocinadors que han fet possible aquest ambiciós projecte d'investigació.

Enguany l’estudi, després dels resultats obtinguts a la primera edició de 2014, ha anat un poc més endavant centrant-se en la salut del corredor i per damunt de tot en intentar conèixer com es recupera el cos després d’un esforç tan gran. Per aquest motiu l’equip d’investigació farà analítiques abans de la cursa, en finalitzar la prova, al cap de 72 hores i una setmana després amb la qual cosa es podrà conèixer com va assimilant l’esforç el cos i com es recupera. A més a més la investigació compta amb uns acceleròmetres (rellotges) que duran els corredors i que registraran la seua activitat física des de la fira del corredor fins a la setmana posterior a la prova.

D’altra banda l’equip investigador també va destacar que seguiran mesurant valors com el pes, la talla, la pèrdua de força durant la cursa, la tensió, la saturació d’oxigen o el volum de capacitat pulmonar al llarg de la prova, amb el que esperen trobar més dades que redunden en benefici de la salut dels corredors.

Així mateix, cal destacar l’interès que la investigació ha suscitat en l'àmbit internacional, ja que la Universitat de Stanford (California) i l’empresa Armaskin (Austràlia) s’han incorporat a l’estudi amb uns calcetins de última generació que provaran els corredors i que eviten l’aparició de butllofes.

Per últim també cal destacar l’esforç dels organitzadors i patrocinadors que faran possible que els 50 corredors participants tinguen un informe detallat dels seus valors físics i psicològics valorat en 1.200 euros per corredor, i que ha pogut dur-se a terme gràcies a patrocinadors com Hospitales Nisa, Villareal C.F, SportsHG o Oximesa.