L'UJI i l'Ajuntament de Vila-real creen la Càtedra de mediació policial «Ciutat de Vila-real»

12/04/2015 | SCP

•  catedra-mediaciopolicial mediacio_policial_15DLL32_in

D'esquerra a dreta: José Ramón Nieto, José Benlloch, Vicent Climent, Miguel Ángel Moliner i Carmen Lázaro. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I i l'Ajuntament de Vila-real han signat el conveni per a la creació de la Càtedra de mediació policial «Ciutat de Vila-real» amb l’objectiu de fomentar la investigació i desenvolupar l’àmbit de la mediació policial i la resolució pacífica de conflictes mitjançant les forces policials. El conveni ha estat subscrit en la Universitat Jaume I pel rector, Vicent Climent, i l’alcalde de Vila-Real, José Benlloch. A l’acte també han assistit el vicerector d'Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner; la directora de la Càtedra, Carmen Lázaro, i l'Intendent General Cap de la Policia Local de Vila-real, José Ramón Nieto.

La Càtedra de mediació policial «Ciutat de Vila-real» naix amb l’objectiu d’estendre el coneixement en les seues àrees d’influència a través d’activitats d’investigació, formació i promoció, destinades a millorar la convivència ciutadana a través de la recerca de solucions pacífiques i la gestió de conflictes mitjançant els Serveis Públics de Policia. D’aquesta manera, la Càtedra es proposa estudiar la mediació policial, el seu context jurídic, i el seu impacte socio-econòmic, implementar i potenciar el model de mediació policial, ser un centre de formació i recerca sobre la mediació policial i fomentar les àrees de formació i integració dels joves i el seu entorn en la cultura de la pau.

Per a satisfer aquests objectius la Càtedra proposa accions de formació com la realització d'un curs d'estiu, taules rodones, jornades centrades en la mediació policial, i l'elaboració d'activitats divulgatives i informatives dirigides als centres d'ensenyament de la ciutat de Vila-real, així com la investigació i divulgació científica. També es preveu, a llarg termini, l'organització de cursos d'especialització de postgrau que puguen donar lloc a la implementació d'un Màster en la Universitat Jaume I de caràcter internacional.

Durant la signatura del conveni, el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha mostrat la seua satisfacció «per la confiança en la Universitat demostrada per l'Ajuntament de Vila-real una vegada més i en aquest cas l’aposta d’ambdues entitats per aquest concepte de mediació policial, que és el futur per a la construcció d'una societat democràtica que creu en el valor d'humanitzar els conflictes i mediar per a trobar solucions».

Per la seua part, l'alcalde de Vila-real, José Benlloch s’ha mostrat orgullós per aquest projecte que «ens ha permès especialitzar-nos fins arribar a constituir-nos en un referent nacional i internacional en un tema com el diàleg, el consens, i intentar resoldre conflictes sense necessitat que hi hagen guanyadors o perdedors».

La Càtedra estarà dirigida per Carmen Lázaro, Doctora en Dret i professora del Departament de Dret Públic de la Universitat Jaume I.