La Jaume I dóna suport a través d'UJI Emprèn al llançament del joc per a aprendre la Taula Periòdica, ChemMend Els exalumnes de Química autors del joc col·laboraran amb alumnat d'ADEM per a analitzar la viabilitat del projecte

19/01/2015 | SCP

• ChemMend Chemmend juego_cartas_DLL12_in

Reunió de la vicerectora Pilar García Agustín i la subdirectora de la Càtedra Increa, María Ripollés, amb els autors de ChemMend Vicente Martí i Jenifer Rubio. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I col·laborarà amb els autors del projecte ChemMend, un joc de cartes desenvolupat per a aprendre la Taula Periòdica de forma eficient i divertida, en el seu llançament al mercat a través del Pla Emprèn UJI impulsat pel Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa. La vicerectora Pilar García Agustín i la subdirectora de la Càtedra Increa, María Ripollés, s'han reunit amb els investigadors Vicente Martí i Jenifer Rubio, autors de ChemMend, per a establir les possibles vies de col·laboració.

El Pla UJI Emprèn té com a objectiu fomentar i donar suport a les iniciatives emprenedores de la comunitat universitària com la desenvolupada per estos doctorats per la Jaume I. En concret, el suport al llançament de ChemMend es realitzarà dins de l'acció Increa-Networking que preveu la col·laboració de la Càtedra Increa amb alumnat en la creació i el desenvolupament de la seua xarxa de contactes, la qual cosa permetrà als investigadors comptar amb la col·laboració d'alumnat d'ADEM per a analitzar la viabilitat del projecte a través d'un estudi de mercat i avançar en el seu futur llançament.

ChemMend és el primer joc que existeix que permet explorar i adquirir coneixements sobre els grups i períodes dels elements ja que fins a la data, els jocs que ja existien sobre la Taula Periòdica, se centraven a relacionar els diversos elements amb el seu símbol. La dinàmica de joc consisteix a seguir la carta de referència amb targetes que corresponguen al mateix grup d'elements o al mateix període o bé utilitzar una de les targetes que actuen com a comodí i que introduïxen diferents instruccions com ara passar un torn, agafar cartes de la baralla, canviar de sentit, etc.

Vicente Martí i Jenifer Rubio van treballar al llarg de dos anys en el desenvolupament del projecte i el van validar a través de la participació d'alumnat d'Institut i Universitat i amb la publicació dels resultats en  la revista internacional Journal of Chemical Education. Els autors de ChemMend destaquen la possibilitat de donar difusió al joc gràcies al Pla UJI Emprèn, i van mostrar la seua satisfacció després de la reunió mantinguda amb la vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa i la subdirectora de la Càtedra Increa, a les que han agraït l'interés pel projecte.

UJI Emprèn, que s'ha constituït com a plataforma responsable del foment i el suport a les iniciatives emprenedores de la comunitat universitària, compta amb la participació de la Càtedra Increa, l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques i la Unitat de Suport Educatiu de l’UJI.

UJI Emprén