La Universitat Jaume I tanca el cicle de conferències d'emprenedoria David Gobert destaca la capacitat d’innovar, la proactivitat i l’acceptació del risc i el fracàs com a qualitats necessàries per a tot emprenedor

04/11/2014 | SCP

La Universitat Jaume I ha tancat avui el cicle de conferències d'emprenedoria emmarcat en la Setmana de l’Universitari Emprenedor organitzada per la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques en col·laboració amb la Càtedra Increa del Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, el CEEI Castelló i la Diputació de Castelló.

Aquest cicle de conferències ha sigut l’avantsala del Dia de la Persona Emprenedora que es celebrarà el pròxim 6 de novembre al saló d'actes del Centre de Postgrau i Consell Social de l’UJI en el qual la comunitat universitària tindrà l’oportunitat de conèixer els diferents programes que s’ofereixen des de la Universitat per a fomentar l’emprenedoria i on es realitzarà un balanç de la Setmana de l’Universitari Emprenedor a partir de les experiències i suggeriments dels assistents.

El cicle ha abordat, al llarg de tres jornades, la motivació i la creativitat a l’hora d’emprendre; les tendències socials i les oportunitats de negoci així com el model de negoci i la innovació estratègica. David Gobert, responsable de l’àrea de mercat de l’Institut de Tecnologia Ceràmica i professor associat de l’UJI, ha sigut l’encarregat de tancar el cicle amb una anàlisi de les claus per a definir un bon model de negoci i per a tindre capacitat d’innovar.

Segons Gobert, les noves generacions s’enfronten a uns reptes majors ja que el sistema actual té molta competència i els competidors són, en molts ocasions, de grans dimensions. «Necessitem emprenedors que s’enfronten a aquesta situació i siguen capaços d’innovar, acceptar el risc i ser proactius amb perseverança, adaptabilitat i també amb tolerància i acceptació del fracàs, una assignatura que encara està pendent».

D’altra banda, el professor ha explicat que el model de negoci és més global que el màrqueting i analitza el públic objectiu, la proposta de valor, la relació amb els clients, els canals, les aliances, activitats i recursos claus així com els costos d’estructura i el flux d’ingressos. Pel que fa a la proposta de valor, Gobart ha destacat que «per a crear valor és necessari generar emoció perquè les decisions sempre es prenen des d’un punt de vista emocional».

Així mateix, ha posat de relleu la importància d’estudiar els consumidors; fer una proposta de valor que genere una expectativa que es puga complir; tindre sempre en compte el món digital en el canal de comunicació; escollir bé on estar present amb el producte i cuidar la relació amb els clients. També ha posat èmfasi en la necessitat de ser cooperatius i de rodejar-se de bons aliats així com d’oferir una diferenciació real de la competència.

Finalment, ha abordat la innovació estratègica amb la qual es pot arribar a aconseguir un canvi significatiu en el posicionament de l’empresa bé a través d’una proposta de valor o bé amb un canvi en el model de negoci.

Programa del Dia de la Persona Emprenedora