La Jaume I i l'Ajuntament de Castelló inicien les obres de l'antic edifici d'Hisenda

10/09/2014 | SCP

• Inici obres edifici Hisenda obres-hisenda obres-hisenda

Vicent Climent i Alfonso Bataller durant la seua visita a les obres de l'edifici. | FOTO: AJUNTAMENT DE CASTELLÓ

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i l'Alcalde de Castelló, Alfonso Bataller, acompanyats pel secretari autonòmic d'Hisenda, Enrique Montes; els representants de les federacions veïnals, i responsables de la UTE adjudicatària del projecte, van assistir el passat 5 de setembre al començament de les obres de remodelació de l'antic edifici d'Hisenda, a la plaça Hort dels Corders, que estarà finalitzat en 20 mesos i posat a la disposició dels veïns.

Climent va destacar la col·laboració entre l'Ajuntament de Castelló i l'UJI, ja que s'ha treballat de forma conjunta en la planificació d'aquest projecte. De fet, s'ha creat una comissió de seguiment dels treballs de la qual formen part les dues institucions. Així mateix, va posar en relleu la importància d'aquest edifici, atès que servirà per a apropar la Universitat a la ciutadania.

Per la seua banda, Bataller també va subratllar la importància del treball conjunt entre el consistori i l'UJI i va assenyalar que «és un edifici la remodelació del qual naix amb vocació de servei a la ciutadania». A més, el primer edil va afirmar que «és un dels projectes més importants per a la ciutat dels últims temps, una obra demanada per la ciutadania i per les associacions i que posa en valor un edifici emblemàtic del centre de la ciutat».

Per la seua banda, el secretari autonòmic va mostrar la seua satisfacció pel començament de les obres i la implicació i col·laboració entre l'Ajuntament i la Conselleria d'Hisenda.

Cal recordar que la superfície total construïda és de 4.292 m2 distribuïts en semisoterrani, planta baixa i tres plantes. El semisoterrani serà compartit entre l'Ajuntament i l’UJI i tindrà una sala d'exposicions, magatzems i locals d'instal·lacions i neteja; la planta baixa, també compartida entre les dues institucions, disposarà de punts d'informació, un espai públic de lectura, cafeteria, sala d'actes, camerinos i sala de control; la planta primera serà per a l’UJI i tindrà aules, seminaris, despatxos i sales de reunions; la segona planta serà per a l'Ajuntament amb una sala d'activitat física, vestuaris, aules, tallers, despatxos, sales de reunions i zones administratives, i la tercera planta també serà d'ús compartit, amb locals i magatzems.