Sergio Gonell guanya el premi SusChem-Espanya al millor treball predoctoral de recerca en química Realitza la seua tesi doctoral en el Grup de Química Organometàl·lica i Catàlisi Homogènia

18/07/2014 | SCP

• Sergio Gonell. sergio-gonell Sergio_Gonell_web

Sergio Gonell, estudiant de doctorat de la Universitat Jaume I. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

L'estudiant de doctorat de la Universitat Jaume I Sergio Gonell ha obtingut el primer premi en la categoria Predoc dels Premis SusChem-Espanya, amb els quals la Plataforma Tecnològica Espanyola de Química Sostenible busca reconèixer, donar suport, promocionar i estimular l'activitat científica i divulgativa entre els joves investigadors químics espanyols.

El treball «Triphenylene-based tris(N-heterocyclic carbene ligand): unexpected catalytic benefits» desenvolupat a la Universitat Jaume I i publicat en la prestigiosa revista Angewandte Chemie International Edition li ha valgut a Sergio Gonell l'obtenció del premi. Es tracta del desenvolupament d'un nou lligand basat en trifenilè que està aconseguint una notable repercussió en el camp de la catàlisi homogènia. Sergio Gonell està realitzant la seua tesi doctoral en el Grup de Química Organometàl·lica i Catàlisi Homogènia sota la supervisió d'Eduardo Peris i Macarena Poyatos, de l'Àrea de Química Inorgànica.

La categoria Predoc dels premis SusChem-Espanya, que es concedeixen anualment des de 2009, premia l'autor de la millor publicació científica, amb nombre de pàgina de 2013, en qualsevol àrea de la química, i que no estiguera en possessió del títol de doctor a 31 de desembre de 2013. L'acte de lliurament d'aquests guardons, que tenen una dotació en metàl·lic de 1.000 euros, se celebrarà el pròxim mes de novembre a Bilbao.

Els premis estan promoguts per la Plataforma Tecnològica de Química Sostenible SusChem-Espanya, el Fòrum Química i Societat, la Reial Societat Espanyola de Química, el Grup Especialitzat de Joves Investigadors Químics de la Reial Societat Espanyola de Química, l'Associació Nacional de Químics d'Espanya, el Consell General de Col·legis de Químics, la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola i Tecnalia Ventures. Així mateix, els premis estan patrocinats en aquesta edició per les companyies Bruker i BSH.