La Jaume I tanca 2013 amb 137 ambaixadors al món

17/01/2014 | SCP

• Mapa ambaixadors programa-ambaixadors maparedembajadoresweb

Mapa de localització dels ambaixadors i ambaixadores de l'UJI.

El programa «Ambaixadors i Ambaixadores de la Universitat Jaume I», que té el patrocini de BP Oil España, ha tancat l'any 2013 amb 137 ambaixadors en actiu, dels quals 23 són ambaixadors nacionals i 114 internacionals, repartits en els cinc continents.

El programa, que es va engegar al març de 2012, té representants en més de 100 universitats de 40 països diferents i ha reforçat durant el passat any la seua presència en països de parla anglesa com ara els Estats Units i Anglaterra. Per continents, l’UJI té 47 ambaixadors a Amèrica, 44 a Europa, 17 a Àsia, cinc a Oceania i un a Àfrica.

Quant als perfils dels participants, el programa ha aconseguit la implicació de tots els segments de la comunitat universitària. Hi destaca la presència del personal docent i investigador amb 59 ambaixadors i de l’estudiantat amb 34 representants; seguits per personal d'administració i serveis, amb 13 ambaixadors, i els antics alumnes, amb 8.

A més durant 2013, el programa ha obert un grup a Facebook (UJI Ambassadors) que funciona bàsicament gràcies als comentaris i aportacions dels ambaixadors que responen als dubtes i comentaris dels futurs estudiants estrangers de forma immediata i propera, ja que es tracta de compartir l'«experiència UJI». L'objectiu és proporcionar informació actualitzada i establir contacte amb els països on es realitzen accions de promoció dels postgraus de l'UJI o en els quals existeix algun ambaixador o ambaixadora en actiu.

En 2014 el programa pretén consolidar la xarxa internacional aprofitant els recursos i contactes establits amb les oficines de relacions internacionals en cada país, assessorant els futurs estudiants internacionals que tenen previst estudiar a l’UJI i mantenint el vincle amb els estudiants i egressats internacionals de la Jaume I en els seus països d'origen. En l'àrea nacional del programa també s'ha previst iniciar una campanya per a atraure un major nombre de membres de la comunitat universitària que es convertisquen en ambaixadors UJI.

Mapa de localització ambaixadors UJI