La catedràtica de l’UJI María Trinidad Herrero ingressa en la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana

11/12/2013 | SCP

• Mª Trinidad Herrero ingressa en l'Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana academia-medicina trinidadherrero

L'acte d'ingrés va tenir lloc al Col·legi Oficial de Metges de Castelló. | FOTO: VOX UJI

La catedràtica d'Anatomia i Embriologia Humana de la Universitat Jaume I de Castelló, María Trinidad Herrero, ha ingressat en la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana amb el títol d'acadèmica honorífica. L'acte d'ingrés va tenir lloc el 10 de desembre de 2013 en el saló d'actes del Col·legi Oficial de Metges de Castelló. D'aquesta forma, María Trinidad Herrero es converteix en la novena metgessa que desenvolupa la seua activitat professional en la província que entra a formar part d'una de les institucions més importants en el camp de la recerca sanitària de la Comunitat. Durant l'acte, María Trinidad Herrero va destacar la seua passió per la investigació en neurologia i, sobretot, el seu compromís en la formació dels futurs metges. Recerca i docència són els dos eixos sobre els quals ha desenvolupat la seua trajectòria que l’han conduïda a formar part de la institució acadèmica.

Envelliment cerebral

María Trinidad Herrero és catedràtica i professora del Grau en Medicina de la Universitat Jaume I de Castelló i la Universitat de Múrcia. Així mateix, és la coordinadora d'accions per al desplegament del Pla estratègic dels estudis de Medicina en la universitat castellonenca, on entre 2011 i 2013 ha ocupat el càrrec de vicedegana de Medicina. Experta en neurologia i amb un impressionant bagatge en els camps de la docència i la recerca, la seua conferència d'ingrés va versar sobre «Envelliment cerebral, inflamació i neurodegeneració». L'encarregat de presentar l'acte va ser el vicepresident de la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana, Justo Medrano.

Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Navarra, María Trinidad Herrero ha desenvolupat gran part de la seua activitat docent i investigadora a la Universitat de Múrcia. Aquesta extensa activitat li ha valgut el reconeixement unànime de la comunitat científica. Així, és des de l'any 2006 acadèmica de la Reial Acadèmia de Medicina de Múrcia –des de 2011 n’és secretària general– i acadèmica corresponent de la Reial Acadèmia Nacional de Medicina. Així mateix, va ser nomenada Dona de l'Any a Múrcia per la seua àmplia carrera professional.

María Trinidad Herrero posseeix una àmplia experiència gestionant recerques com a investigadora responsable. Només en els últims sis anys ha dirigit fins a 10 investigacions per a diferents universitats i institucions. En aquest mateix període ha dirigit 12 tesis doctorals, ha publicat 46 articles o capítols de llibre i ha participat com a ponent en 65 congressos.