L’espectacle «Trátame como me merezco» dóna inici a la XI Mostra de Teatre Reclam fent somiar l’espectador

08/11/2013 | SCP

• «Trátame como me merezco» reclam-danza tratame2
  • «Trátame como me merezco» reclam-danza tratame3

De dalt a baix: el camió on es realitza l'espectacle, la parella d'artistes i els 40 espectadors de la funció. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

• «Trátame como me merezco» reclam-danza tratame-danza

Parets de vellut, un llum d’aranya, una butaca i 40 seients van ser els elements que els espectadors es van trobar en endinsar-se en la caixa tancada d’un camió de gran tonatge instal·lada a l’Àgora de la Universitat Jaume I. Aquest espai gens convencional va ser l’escenari de Trátame como me merezco, l’espectacle de dansa que va donar inici a la XI Mostra de Teatre Reclam a càrrec de la companyia Losdedae de Madrid.

La parella d’artistes van saber utilitzar cada racó d’aquest espai reduït per a oferir una simfonia de moviments en sincronia que van despertar la curiositat dels assistents. «Teniu curiositat i això és molt important», murmurava una de les artistes al públic. Envoltats de caps de maniquí i fent servir la butaca i les parets per a efectuar la seua particular dansa, els protagonistes de Trátame como me merezco van aconseguir que aquells que van entrar al camió en sortiren transformats amb una capacitat oblidada: el poder de somiar i de fer possible allò que es considera com impossible.

Un total de 22 propostes conformen enguany la programació del Reclam; una edició amb una cuidada selecció d’espectacles de dansa, teatre infantil, titelles, clowns, teatre de text o performances que recorreran fins al pròxim 1 de desembre els municipis d’Almassora, Benicàssim, Betxí, Castelló de la Plana, Onda, la Vall d’Uixò, Vila-real, Vilafranca i la Universitat Jaume I.