L’UJI participa en una trobada d’universitats espanyoles i japoneses per a fomentar noves vies de col·laboració

22/11/2013 | SCP

• Trobada internacional de rectors espanyols i japonesos  japonesos trobada-japonesos

Fortanet s’ha reunit amb rectors i vicerectors de cinc universitats japoneses. | FOTO: VOX UJI

La vicerectora de Cooperació, Relacions Internacionals i Institucionals i Multilingüisme de la Universitat Jaume I, Inmaculada Fortanet, ha participat en una trobada internacional de rectors espanyols i japonesos que ha tingut lloc a Salamanca.

Durant la trobada, Fortanet s’ha reunit amb rectors i vicerectors de cinc universitats japoneses, amb els quals ja havia establert contactes prèviament. Es tracta de la Tokio University of Foreign Studies, una universitat especialitzada en llengües, on l'espanyol és una de les llengües més importants; la Universitat de Waseda, una de les universitats més grans i més importants del país, que és la que acull major nombre d'estudiants estrangers del Japó; la Universitat Sophia, una universitat privada fundada el 1913 on tenen, a més d'estudis d'espanyol, estudis de català; més concretament, de valencià; la Kanagawa University, amb un total de 18.600 estudiants i quasi 90 anys d'existència, que també té departament d'espanyol; i la Chiba University, una de les universitats més importants del Japó. Cal destacar que amb aquesta universitat ja s’ha preparat un conveni marc de col·laboració que se centrarà en l'intercanvi d'estudiants per a fer el treball final del Grau en Arquitectura Tècnica. De fet, al llarg d’aquest any dos professors d'arquitectura de la Chiba University han visitat l’UJI en dues ocasions per a assessorar l'equip VIA-UJI que està participant en la competició europea Solar Decathlon.

La vicerectora ha explicat que a partir d’ara s’estudiaran diferents vies de cooperació amb totes aquestes universitats per a fer intercanvis de professorat i estudiants de diferents graus, intercanvi d'investigadors i estudiants de doctorat, col·laboracions en investigacions, etcètera.

Altres notícies:

L'UJI participa per segon any consecutiu en la fira Europosgrados Colombia